Log Systems chce podbić świat kalendarzem

Start w kwietniu, za dwa lata debiut w USA, a za trzy — 150 mln zł zysku co kwartał. Wszystko dzięki aplikacji do oszczędzania czasu i pieniędzy.

Moda na technologiczne start- -upy, która rozpala wyobraźnię młodych przedsiębiorców, działa także na doświadczonych menedżerów. Tak stało się w poznańskiej spółce IT Log Systems. Po dekadzie spędzonej w grupie Komputronik w roli dostawcy niszowego rozwiązania do zarządzenia licencjami na oprogramowanie spółka zaczyna nowe życie. W planach ma wprowadzenie na rynek nowego produktu, który zamierza sprzedawać na całym świecie. Liczy na setki milionów złotych zysku rocznie.

Produkt, który wprowadzimy na rynek w kwietniu, zrewolucjonizuje organizację pracy w firmie — twierdzi Grzegorz Filarowski, prezes Log Systems.
Zobacz więcej

KALENDARZ — BOMBA:

Produkt, który wprowadzimy na rynek w kwietniu, zrewolucjonizuje organizację pracy w firmie — twierdzi Grzegorz Filarowski, prezes Log Systems. ARC

— Można powiedzieć, że jesteśmy start-upem z dużym doświadczeniem — mówi Grzegorz Filarowski, prezes i jeden z trzech właścicieli Log Systems.

Firma działa już 16 lat. Początkowo pomagała innym przedsiębiorstwom w legalizacji używanego przez nie oprogramowania. W 2006 r. wypuściła na rynek system, który pilnuje ważności kupionych licencji. Wówczas też zainwestował w nią Komputronik, giełdowy dystrybutor sprzętu IT. Pozostali udziałowcy wykupili jego udziały w ubiegłym roku, gdy zapadła decyzja o wypłynięciu na szersze wody. Nisza, w której firma utknęła na lata, nie dawała już szansy na dalszy rozwój. W ubiegłym roku system do zarządzenia licencjami dał spółce 6 mln zł przychodów i 1 mln zł zysku operacyjnego.

— Nowy produkt da nam szansę na skokowy wzrost. Za trzy lata chcemy osiągać 190 mln zł przychodów kwartalnie, co da nam 150 mln zł zysku operacyjnego co trzy miesiące — mówi Grzegorz Filarowski.

Cud ma sprawić aplikacja do zarządzania projektami w firmie. Prezes Log Systems określa ją mianem nowoczesnego firmowego kalendarza, do którego dostęp mają naraz wszyscy pracownicy i który organizuje im pracę. Na rynku zadebiutuje pod koniec kwietnia.

— Nasze rozwiązanie nie tylko będzie pilnowało czasowego i kosztowego aspektu realizowanych w firmie projektów, ale także pomoże sprawdzić, czy pracownicy realizują przydzielone im zadania — mówi Grzegorz Filarowski. Wysoką rentowność ma zapewnić nowoczesny model sprzedaży

SaaS, który zapewni dostęp do aplikacji za miesięczny abonament. Ma wynosić 1 EUR/USD od każdego pracownika, który będzie używał kalendarza. — Nie chcemy sprzedawać aplikacji samodzielnie przez internet. Szukamy partnerów, którzy w modelu hybrydowym dołączą nasz produkt do swojej oferty dla biznesu — mówi prezes Log Systems. Kierowana przez niego spółka rozmawia na ten temat m.in. z firmami telekomunikacyjnymi i bankami. Na początek zamierza skoncentrować się na rynku polskim i zaistnieć w Europie Zachodniej. Głównym celem jest jednak ekspansja na największym na świecie rynku nowoczesnych rozwiązań IT, czyli w USA.

— Dajemy sobie na to maksymalnie dwa lata. By rozpocząć sprzedaż w USA, będziemy potrzebowali ludzi na miejscu oraz spółki córki, która zajmie się dystrybucją — mówi Grzegorz Filarowski. By przyśpieszyć rozwój, Log Systems zamierza pozyskać inwestora (wcześniej rozważał debiut na NewConnect, ale zmienił zdanie). Rozmawia na temat sprzedaży części udziałów z funduszami i firmami z rynku IT. Transakcja, z której firma zamierza pozyskać do 15 mln zł, ma zostać zawarta w drugiej połowie roku.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Gawrychowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu