GRZEGORZ LICHOCIK prezes Dachser
Ostatnie miesiące to wyjątkowo dobry czas dla polskich eksporterów. Jest to również świetny moment na wyjście z ofertą za granicę dla tych przedsiębiorców, którzy dotychczas koncentrowali się na rynkach wewnętrznych. Polscy producenci i dystrybutorzy są coraz bardziej cenieni w Europie, a polska marka kojarzona z solidnością i wysoką jakością. Sytuacja na rynkach międzynarodowych wydaje się bardziej stabilna. Potwierdzeniem tego trendu jest również wzrost ilości przesyłek, jakie obsługujemy.
Niektóre rynki zagraniczne nadal okazują się szczególnie wymagające dla polskich firm, np. w aspekcie wymagań formalnych. Przykładem może być Szwajcaria czy Norwegia, gdzie towary podlegają ocleniu lub Rumunia, gdzie stosuje się wyjątkowo skomplikowaną dokumentację handlową. Niejednokrotnie eksport wydaje się znacznie trudniejszy od handlu na rynku krajowym. Różnice kulturowe czy bariery językowe można jednak łatwo pokonać z odpowiednim, doświadczonym partnerem logistycznym, który pomoże w realizacji dostaw towarów i doradzi w kwestiach przepisów czy wymagań prawnych. Pracownicy operatora logistycznego w lokalnych oddziałach doskonale znają warunki prawne oraz specyfikę rynku docelowego, co znacznie ułatwia dopełnienie wszelkich formalności.
Nasi klienci, działający międzynarodowo, doceniają to, że jako jedyni na rynku dysponujemy jednym, uniwersalnym systemem we wszystkich oddziałach.
Oznacza to, że przesyłka nadana w Polsce widnieje pod tym samym numerem w każdym kraju, w którym działa Dachser. Wszystkie oddziały w Europie pracują według tych samych procedur, a te same procesy operacyjne ułatwiają zarządzanie łańcuchem dostaw i komunikację w czasie rzeczywistym.
Dachser w Polsce realizuje ponad 50 międzynarodowych połączeń dziennie, dzięki czemu dociera do wszystkich zakątków Europy. Nawet, jeśli z oddziałem w Europie nie mamy bezpośredniego połączenia, to dostawa do klienta realizowana jest za pośrednictwem jednego z naszych 3 eurohubów, w Bratysławie (Słowacja), Clermont-Ferrand (Francja) i Überherrn (Niemcy).
Polscy producenci i dystrybutorzy są coraz bardziej cenieni w Europie, a polska marka kojarzona z solidnością i wysoką jakością.