Czytasz dzięki

LOT wybrał Boeinga na dostawcę samolotów dalekiego dystansu

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 07-09-2005, 18:49

PLL LOT wybrał Boeinga na dostawcę samolotów dalekiego dystansu - poinformował w środę rzecznik prasowy LOT-u Leszek Chorzewski. W konkursie ofert uczestniczył też europejski producent samolotów Airbus.

PLL LOT wybrał Boeinga na dostawcę samolotów dalekiego dystansu - poinformował w środę rzecznik prasowy LOT-u Leszek Chorzewski. W konkursie ofert uczestniczył też europejski producent samolotów Airbus.

    Jak poinformował LOT w komunikacie przesłanym w środę po południu PAP, rada nadzorcza PLL LOT podjęła uchwałę, w której wyraziła zgodę na zawarcie umowy kupna siedmiu samolotów Boeing 787 dla potrzeb floty długodystansowej. W komunikacie przysłanym przez Boeinga, spółka informuje, że wartość zamówienia wynosi 910 mln dolarów.

    Nowe samoloty mają zastąpić obecnie używane Boeingi 767. Zasilą flotę LOT-u, poczynając od drugiej połowy 2008 roku.

    Umowa przewiduje również opcję na zakup dwóch maszyn oraz tzw. prawa zakupu dotyczące kolejnych pięciu samolotów. Mogą one zostać zrealizowane pomiędzy latami 2011 a 2019.

    Do nowych samolotów LOT zakupi silniki Rolls-Royce Trent 1000, informuje przewoźnik.

    LOT powołał zespół do spraw oceny wymiany floty, który porównywał oferty dwóch konkurentów: Boeinga i Airbusa. Zespół ten "był wspomagany przez niezależnego konsultanta Sabre Airline Solution, a ostateczne wyniki zostały poddane weryfikacji przez niezależnego audytora Ernst&Young" - podaje komunikat LOT-u.

    LOT liczy na to, że dzięki modernizacji floty długodystansowej umocni swoją pozycję w przewozach transatlantyckich i będzie sukcesywnie powracać na rynek azjatycki.

    Obecnie w Locie trwają prace nad procesem wyłonienia przyszłego dostawcy samolotów średniodystansowych, podano w komunikacie LOT-u.

    Jak poinformował Boeing, wartość zamówienia, według cen katalogowych, bez uwzględnienia opcji i praw zakupu, wynosi 910 mln dolarów.

    Samoloty Dreamliner (takie właśnie zamawia LOT), będą zużywały o 20 proc. paliwa mniej niż inne obecnie używane samoloty porównywalnej wielkości, jednocześnie zapewnią do 45 proc. więcej przestrzeni cargo, informuje Boeing.

    Zasięg Boeinga 787 pozwoli PLL LOT na bezpośrednie rejsy z Warszawy do takich miast jak Los Angeles czy Bangkok. Samoloty z serii 787 będą przewozić pasażerów na trasach od 6,5 tys. do 16 tys. km. Pierwszy lot Dreamlinera przewidziany jest na 2007 rok. Lot certyfikacyjny, realizacja zamówień oraz wejście do eksploatacji są planowane na rok 2008, informuje Boeing.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane