LPP rezygnuje z bielizny

PAP, KSA
10-11-2010, 00:00

Marki Esotiq i Henderson zostaną sprzedane. Jest już chętny.

Marki Esotiq i Henderson zostaną sprzedane. Jest już chętny.

LPP zamierza skupić się na swojej podstawowej działalności, czyli sprzedaży odzieży m.in. pod markami Reserved, Cropp i House. Zrezygnuje ze sprzedaży bielizny Esotiq i Henderson bo — jak tłumaczy zarząd — ten segment nie pasuje do podstawowej działalności LPP.

— Działalność operacyjną, towar oraz marki Esotiq oraz Henderson sprzedamy za kilkanaście milionów złotych — mówi Dariusz Pachla, wiceprezes LPP.

Biznes bieliźniany ma zostać sprzedany osobie, która dotychczas zarządzała nim w grupie LPP oraz grupie inwestorów. Zarząd podkreśla, że nie wpłynie to znacząco na wyniki, bo ten segment odpowiada za 2-3 proc. przychodów.

Branża handlowa wkracza właśnie w szczyt sezonu. Jest w nie najgorszym nastroju, choć trudno mówić tu o euforii.

— Zysk netto w IV kwartale powinien być wyższy niż przed rokiem [82 mln zł — red.] — informuje Dariusz Pachla.

Na poprawę wyników złożą się głównie dwa czynniki: wzrost powierzchni sprzedaży (o 36 tys. mkw. netto) oraz korzystniejszy kurs dolara. Marża brutto ma być jednak o kilka punktów procentowych niższa rok do roku (w końcu 2009 r. była rekordowo wysoka i wyniosła 65 proc.).

LPP zakłada, że w 2011 r. powierzchnia handlowa powiększy się o kolejne 40 tys. mkw. netto (obecnie ma 307,5 tys. mkw. netto). Spółka zamierza wydać na ekspansję około 80 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP, KSA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / LPP rezygnuje z bielizny