LS Airport Services na zakupach

Małgorzata GrzegorczykMałgorzata Grzegorczyk
opublikowano: 2014-03-07 00:00

Państwowa spółka handlingowa chce kupić rywala z Katowic, który należy do LOT i tamtego portu.

Rozdrobniony rynek agentów handlingowych obsługujących samoloty na ziemi ma szansę na dalszą konsolidację. Po tym jak w ubiegłym roku zakończyło się włączenie spółek z Gdańska, Poznania i Szczecina do należącej do PPL Welcome Airport Services (WAS), zakup rywala planuje LS Airport Services (LS AS). — Podpisaliśmy umowę przedwstępną dotyczącą zakupu 100 proc. udziałów w GTL LOT Usługi Lotniskowe w Pyrzowicach. Trwają formalne procedury: czekamy na zgodę urzędu antymonopolowego, której spodziewam się w ciągu dwóch miesięcy — mówi Radosław Paruzel, członek zarządu LS AS.

Właścicielami GTL LOT są w równych proporcjach: PLL LOT i spółka zarządzająca lotniskiem w Katowicach.

— Szukamy nowych rynków. Jesteśmy obecni na czterech lotniskach: w Warszawie, Krakowie, w Modlinie — jako jedyny agent — i zaczynamy działalność w Gdańsku. Katowice to naturalny kierunek. Chcemy nadal zajmować się tym, co nam najlepiej wychodzi, czyli naziemną obsługą samolotów. Jednocześnie GTL LOT daje nam szansę na nowy kawałek tortu, czyli serwisowanie samolotów — wyjaśnia Radosław Paruzel.

LS AS ma 40 proc. rynku obsługi naziemnej, a katowicka spółka — 10 proc. W LS AS trwa konkurs na stanowisko prezesa. Wakat jest od lutego, gdy Michał Kaczmarzyk został mianowany szefem Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze”.

Radosław Paruzel jest w tym momencie jedynym członkiem zarządu. Odmawia odpowiedzi na pytanie, czy będzie kandydować. Pracuje w firmie od początku istnienia, czyli 2009 r., gdy powstała spółka Lot Services, która zaczęła działalność na Lotnisku Chopina w Warszawie. W 2011 r. została połączona z LOT Cargo i przekształcona w LS Airport Services — agenta handlingowego.

W tym samym roku kupiła terminal cargo w Warszawie, największy taki obiekt w Polsce. Zatrudnia nieco ponad 1,4 tys. osób, głównie w Warszawie. W Krakowie ma 190 pracowników, w Modlinie 70, a w Gdańsku 50. W 2011 r. zanotowała 168 mln zł przychodów i 10,4 mln zł zysku netto. W 2012 r. zysk netto sięgnął około 10,9 mln zł, w tym roku powinien być na podobnym poziomie. LS AS to jedna ze spółek, obok LOT-u, LOT AMS, Eurolotu i operatora Lotniska Chopina, którą MSP planuje włączyć do Polskiego Holdingu Lotniczego.