Lublin promuje się w Warszawie

MAZ
opublikowano: 2008-09-01 00:00

Pod hasłem „Lublin. Wielkie dzieje się” rusza miesięczna kampania promująca miasto jako Europejską Stolicę Kultury 2016.

Pod hasłem „Lublin. Wielkie dzieje się” rusza miesięczna kampania promująca miasto jako Europejską Stolicę Kultury 2016.

Plakaty promujące miasto na 130 nośnikach reklamy zewnętrznej pojawiły się w Warszawie przy głównych skrzyżowaniach, w okolicy centrów handlowych, multipleksów, ośrodków kultury i przy trasach wylotowych.

To trzecia akcja (po kwietniowej „Bądź wolny. Studiuj w Lublinie” i majowej „Lublin. Nieziemski klimat”) organizowana w ramach nowej strategii komunikacji miasta. Projekt najnowszej kampanii powstał we współpracy urzędu miasta z agencją Brand Nature Access. W trzech plakatach wykorzystano postaci z fresków w kaplicy Trójcy Świętej lubelskiego zamku: „Naigrawanie”, „Cud uzdrowienia w szabat” i „Jagiełło adorujący Matkę Boską z Dzieciątkiem”.

— Życie kulturalne Lublina jest wyjątkowo klimatyczne. Staramy się to pokazać symbolicznie jako dialog między postaciami z historycznych fresków a uczestnikami współczesnych wydarzeń artystycznych w naszym mieście — mówi Michał Krawczyk, zastępca dyrektora kancelarii prezydenta ds. marketingu miasta.

Lublin stara się o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 r. Promocja ma zaprezentować jego artystyczne walory: Festiwal Inne Brzmienia, Rozstaje Europy, Festiwal Sąsiedzi, Konfrontacje Teatralne, Najstarsze Pieśni Europy, Jarmark Jagielloński czy Noc Kultury. Miasto wydało na kampanię ponad 150 tys. zł netto, w tym 133 tys. zł na wynajem nośników reklamowych i druk plakatów.