Pod hasłem „Lublin. Wielkie dzieje się” rusza miesięczna kampania promująca miasto jako Europejską Stolicę Kultury 2016.
Plakaty promujące miasto na 130 nośnikach reklamy zewnętrznej pojawiły się w Warszawie przy głównych skrzyżowaniach, w okolicy centrów handlowych, multipleksów, ośrodków kultury i przy trasach wylotowych.
To trzecia akcja (po kwietniowej „Bądź wolny. Studiuj w Lublinie” i majowej „Lublin. Nieziemski klimat”) organizowana w ramach nowej strategii komunikacji miasta. Projekt najnowszej kampanii powstał we współpracy urzędu miasta z agencją Brand Nature Access. W trzech plakatach wykorzystano postaci z fresków w kaplicy Trójcy Świętej lubelskiego zamku: „Naigrawanie”, „Cud uzdrowienia w szabat” i „Jagiełło adorujący Matkę Boską z Dzieciątkiem”.
— Życie kulturalne Lublina jest wyjątkowo klimatyczne. Staramy się to pokazać symbolicznie jako dialog między postaciami z historycznych fresków a uczestnikami współczesnych wydarzeń artystycznych w naszym mieście — mówi Michał Krawczyk, zastępca dyrektora kancelarii prezydenta ds. marketingu miasta.
Lublin stara się o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 r. Promocja ma zaprezentować jego artystyczne walory: Festiwal Inne Brzmienia, Rozstaje Europy, Festiwal Sąsiedzi, Konfrontacje Teatralne, Najstarsze Pieśni Europy, Jarmark Jagielloński czy Noc Kultury. Miasto wydało na kampanię ponad 150 tys. zł netto, w tym 133 tys. zł na wynajem nośników reklamowych i druk plakatów.