Lubuskie szuka pereł CSR

Marta Bellon
opublikowano: 25-03-2013, 00:00

OPZL i Solidarność chcą udowodnić, że lubuski biznes myśli nie tylko o swoich korzyściach, ale dba również o najbliższe otoczenie.

Poszukiwane: najlepsze, odpowiedzialne społecznie firmy z województwa lubuskiego. Nagroda: tytuł „Lubuskiej Perły Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorstw” w konkursie organizowanym przez Organizację Pracodawców Ziemi Lubuskiej (OPZL) we współpracy z Regionem Zielonogórskim NSZZ Solidarność. Do rywalizacji mogą przystąpić zarówno mikro-, małe, jak i średnie oraz duże przedsiębiorstwa. Nagrody będą przyznawane właśnie w tych czterech kategoriach.

Dodatkowo każda firma zgłoszona do konkursu, niezależnie od wyników oceny, otrzyma certyfikat udziału w przedsięwzięciu, a zgłoszona przez nią praktyka, i ona sama, zostaną zaprezentowane w Katalogu Dobrych Praktyk — publikacji projektu wydanej w formie albumu. Jakie firmy są odpowiedzialne społecznie, według organizatorów? Te, które dobrowolnie podejmują działania przynoszące korzyści otoczeniu, czyli wszystkim swoim interesariuszom: pracownikom, partnerom biznesowym, klientom, społeczności lokalnej, a przy tym dbają o środowisko naturalne.

„Takich właśnie firm szukamy i takie chcielibyśmy uhonorować, a praktyki zgłoszone do naszego konkursu upowszechnimy i pokażemy, że biznes myśli nie tylko o swoich korzyściach. Przeciwnie, istnieje wiele firm, które realizując cel gospodarczy, równocześnie dbają o otoczenie, co w dłuższej perspektywie przynosi korzyści także im samym, umacniając pozycję firm na rynku” — podkreślają organizatorzy w opisie przedsięwzięcia.

Firmę do konkursu mogą zgłosić: prezes, właściciel, dyrektor, ale także pracownicy, organizacja pozarządowa, samorząd lokalny, lokalna społeczność czy też partner biznesowy, z którym współpracuje przedsiębiorca. Formularz zgłoszeniowy jest dostępny na stronie organizatora: www. opzl. Organizatorzy nie pobierają od uczestników konkursu żadnych opłat. Zgłoszenia można przesyłać do 30 kwietnia. W ciągu kolejnych dwóch tygodni od tej daty kapituła konkursu oceni zgłoszenia pod względem formalnym, a następnie merytorycznym. W kolejnych tygodniach aż do 31 sierpnia odbywać się będą konsultacje z przedstawicielami firm, które w pierwszym etapie otrzymają najwyższą liczbę punktów.

W kapitule konkursu zasiądą przedstawiciele środowiska pracodawców oraz pracowników, a także samorządu lokalnego, Uniwersytetu Zielonogórskiego oraz lubuskich instytucji publicznych. Liderzy CSR zostaną wyłonieni po zsumowaniu punktacji przyznanej w pierwszym i drugim etapie. Oficjalne ogłoszenie wyników konkursu oraz wręczenie nagród zwycięzcom nastąpi podczas gali będącej częścią konferencji kończącej projekt, w grudniu 2013 r.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane