Przez cztery tygodnie pracownicy IBM Corporate Service Corps w ramach wolontariatu pracowniczego pracowali nad przygotowaniem zbioru zaleceń i rekomendacji dla Urzędu Miasta Lublin.
Byli to pracownicy koncernu z 12 krajów, m.in. USA, Kanady, Francji, Singapuru, Chin, Indii, Francji, Brazylii i Argentyny. Jedna z trzech grup badała sprawy dotyczące zbierania i współdzielenia informacji i wypracowała rekomendacje kroków, jakie powinno podjąć miasto, by pozyskiwać i udostępniać dane. Powstał tzw. system Open Data jako nowe podejście do planowania i zarządzania informacjami miasta.
Inna grupa przeprowadziła rozmowy z mieszkającymi lub studiującymi w Lublinie cudzoziemcami m.in. o dostępności oferty edukacyjnej dla obcokrajowców i wyzwaniach, z jakimi muszą się na co dzień zmagać. Aby miasto mogło zbudować bardziej spójny system otrzymywania informacji zwrotnej od mieszkańców, wolontariusze z IBM stworzyli również koncepcję „banku idei”. Część z zaproponowanych rozwiązań Urząd Miasta wybierze do realizacji.
Podpis: Dorota Czerwińska