
Carsten Sphor powiedział w wywiadzie dla magazynu Wirtschaftswoche, że brak porozumienia prawdopodobnie pierwszy raz w historii zmusi największego niemieckiego przewoźnika lotniczego do zwolnienia 500 kapitanów i 500 pierwszych oficerów w okresie drugiego kwartału 2021 r.
Tymczasem przed kilkoma dniami Lufthansa informowała o konieczności redukcji do końca br. 29 tys. etatów, co ma dotyczyć przede wszystkim osób zatrudnionych poza macierzystym krajem.
Po trzech kwartałach 2020 r. przewoźnik odnotował stratę rzędu 5,6 mld USD i „przejadł” już 3 z 9 mld EUR rządowej pomocy.
Sphor ma nadzieję, że w przyszłym roku firma osiągnie średnio przynajmniej połowę poziomu przewozów z 2019 r., zaś w sezonie letnio-jesiennym będzie to nawet 70 proc. Oczekuje też, że od 2022 r. Lufthansa ponownie będzie rentowna.