„Konkurencja oferuje ubezpieczenie szpitalne, ale my jesteśmy wyjątkowi, bo leczymy, a nie wypłacamy pieniądze na leczenie. Nasza przewaga polega na tym, że mamy swoje placówki i szpitale o coraz szerszej specjalizacji” - mówił niedawno w PB Sławomir Łopalewski, dyrektor zarządzający Lux Medu Ubezpieczenia z grupy Lux Med. Lider polskiego rynku prywatnej ochrony zdrowia właśnie dodał kolejny szpital do portfela. Za nieujawnioną kwotę przejął spółkę Orthos, prowadzącą szpital wielospecjalistyczny na ponad 50 łóżek pod Wrocławiem. To piętnasty szpital w grupie.
- Rozszerzamy naszą ofertę o nowoczesne usługi szpitalne w stolicy województwa dolnośląskiego. Realizujemy tym samym nasze plany związane z rozwojem kompleksowej oferty opieki zdrowotnej i zapewnieniem realnej alternatywy dla publicznego systemu opieki szpitalnej - mówi Anna Rulkiewicz, prezes Lux Medu, cytowana w komunikacie grupy.

Orthos podaje, że w ofercie ma usługi z zakresu ortopedii i traumatologii ruchu, rehabilitacji, chirurgii naczyniowej i onkologicznej, chirurgii plastycznej, ginekologii, laryngologii i neurochirurgii. Jako priorytet wskazuje leczenie i rehabilitację narządów ruchu, w tym urazów sportowych. Część świadczeń realizuje w ramach kontraktów z NFZ.
W 2021 r. (ostatnie dostępne w KRS dane) szpital wygenerował 27,3 mln zł przychodów i miał 0,17 mln zł czystego zysku. Zatrudnia ok. 230 osób, w tym ponad 100 lekarzy-specjalistów.
Tymczasem Lux Med, kontrolowany przez brytyjską grupę Bupa, ściga się o pozycję lidera polskiego rynku prywatnej opieki zdrowotnej z notowanym na giełdzie w Sztokholmie Medicoverem. W ubiegłym roku miał 3,2 mld zł skonsolidowanych przychodów. To o jedną czwartą więcej niż rok wcześniej. Zanotował przy tym 155,8 mln czystego zysku wobec 91,5 mln zł zysku w 2021 r.
Grupa zarabia przede wszystkim na sprzedaży abonamentów pracowniczych, pozwalających na korzystanie z prywatnej opieki ambulatoryjnej i specjalistycznej. Ponad rok temu zaczęła jednak sprzedawać również ubezpieczenia szpitalne i liczy na to, że mocno rozwinie ten biznes.
- Do tej pory zaufało nam już 40 tys. klientów, co przekłada się na ok. 400 dużych kontraktów korporacyjnych. Mam nadzieję, że do końca roku będzie ich dwa razy tyle. Grupa Lux Med ma prawie 2,5 mln pacjentów. Chcemy, żeby kupowali u nas ubezpieczenia szpitalne, które są potrzebne w całym ekosystemie zdrowotnym - mówił w PB Sławomir Łopalewski.