LVMH pobił rekordy sprzedaży
Jeden z największych producentów dóbr luksusowych na świecie, LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, zamknął czwarty kwartał ubiegłego roku 31-proc. wzrostem sprzedaży. Francuski koncern odnotował w ostatnich trzech miesiącach 2000 roku sprzedaż wysokości 3,69 mld EUR (14,17 mld zł). Największy przyrost dotyczył działu perfum i wód kolońskich, a także znanej w Polsce sieci Sephora oraz sklepów wolnocłowych.
Pośrednio pozostający w rękach Christiana Diora koncern skupia się na kilku sferach działalności. Obok sprzedaży szampanów i markowych win czy też mocniejszych alkoholi, LVMH produkuje także perfumy i kosmetyki, artykuły skórzane oraz jest wydawcą ekonomicznej prasy francuskiej (np. „La Tribune Desfosses”, „L'Agefi”). Mimo dobrej passy akcje spółki straciły w ciągu roku około 21 proc. swojej wartości. KM