Magazyn „?dlaczego” znika z rynku

DI< Marketing przy kawie
opublikowano: 2011-07-25 09:14

Z końcem sierpnia Platforma Mediowa Point Group zamyka projekt kierowany do studentów - informuje Marketing przy kawie.

Na projekt w ostatnim roku składały się: ogólnopolski magazyn studencki „?dlaczego”, miesięczny dodatek pod tym samym tytułem do tygodnika „Wprost”, portal Dlaczego.com.pl, przewodnik wakacyjny „Dlatego!” oraz seria poradników „Sporootym” i serwis Korba.pl.

Pomysł magazynu studenckiego wynikał z inspiracji prezesa PMPG biografiami m.in. Teda Turnera, Ruperta Murdocha oraz twórcy Virgin Group, Richarda Bransona, który swoją karierę rozpoczynał właśnie od gazety studenckiej. Przyszły wydawca analizował też przykład z polskiego rynku – „ITD – Ilustrowany Magazyn Studencki“, którym w latach 80. kierował m.in. Aleksander Kwaśniewski.

Pierwsze wydania gazety dla studentów ukazały się lokalnie – w Szczecinie przy Zachodniopomorskiej Szkole Biznesu. Regularne wydanie „?dlaczego“ trafiło na rynek w 1998 r.

Osoby z zespołu tworzącego magazyn otrzymają propozycje pracy przy innych projektach w ramach Grupy Kapitałowej PMPG SA.