Małe firmy na sprzedaż

Sylwia WedziukSylwia Wedziuk
opublikowano: 2015-04-30 00:00

Zaledwie w 1 na 6 przypadków nabywcą firmy z segmentu MSP wystawionej na sprzedaż jest jej bezpośredni konkurent.

BCMS zajmujące się sprzedażą firm z segmentu MSP przeanalizowało, kto i dlaczego sprzedaje firmy. Okazuje się, że w 50 proc. przypadków robi to właściciel z różnych powodów. W 20 proc. przypadków firmę sprzedają dzieci po przejęciu jej od rodziców, kolejne 20 proc. to sprzedaż z powodu różnego rodzaju spraw osobistych (rozwody, niesnaski pomiędzy wspólnikami czy choroby), a 10 proc. sprzedaży wiąże się z przejściem na emeryturę. Branże, które cieszą się największym zainteresowaniemkupujących, to medycyna, opakowania, specjalistyczne usługi dla biznesu, produkty dla odbiorców przemysłowych oraz motoryzacja. Natomiast najwięcej firm gotowych do sprzedaży jest w branży dystrybucji produktów specjalistycznych do odbiorców przemysłowych, outsourcingu procesów biznesowych, usługach medycznych, budowie i modernizacji infrastruktury oraz budowlance. Z analizy BCMS wynika także, że najlepsi nabywcy wcale nie są bezpośrednimi konkurentami sprzedawanej firmy. W 5 na 6 przypadków prowadzą oni biznesy komplementarne do tego, co oferuje nabywane przez nich przedsiębiorstwo, a tylko w 1 na 6 przypadków nabywcą jest konkurent sprzedawanej firmy. © Ⓟ