Czytasz dzięki

Małe firmy nie rezygnują z ekspansji

Dorota Zawiślińska
opublikowano: 24-06-2020, 22:00

Ponad 1,1 tys. przedsiębiorców dostanie granty na promocję swoich produktów za granicą. PARP przyznała im 327 mln zł.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) rozstrzygnęła szóstą edycję konkursu „Go to Brand” (poddziałanie 3.3.3 POIR). Była ona rekordowa pod względem liczby złożonych wniosków o dofinansowanie i pozytywnie ocenionych projektów. Do udziału w naborze, który trwał tylko miesiąc, zgłosiło się 1575 przedsiębiorców, czyli o 180 więcej niż w ubiegłym roku. Wsparcie w wysokości ok. 327 mln zł popłynie do 1117 firm z sektora MŚP. Maksymalna wartość dofinansowania jednego projektu wyniesie 425,6 tys. zł. Przedsiębiorcy muszą wnieść wkład własny w wysokości minimum 15 proc. wartości przedsięwzięcia.

Zobacz więcej

Małgorzata Oleszczuk, prezes PARP

— Takie programy jak „Go to Brand” są dużą pomocą w kreowaniu rodzimych produktów i usług. Są też szansą na zaistnienie i rozwinięcie biznesowych skrzydeł na światowych rynkach — mówi Jadwiga Emilewicz, wicepremier i minister rozwoju.

Również Małgorzata Jarosińska-Jedynak, minister funduszy i polityki regionalnej, podkreśla, że dotacje pomagają MŚP w upowszechnianiu ich marek za granicą.

Najwięcej projektów w konkursie złożyły przedsiębiorstwa z branży IT, modowej, kosmetycznej i budowlanej. Małgorzata Oleszczuk, prezes PARP, zauważa, że wsparcie z programu „Go to Brand” jest przeznaczone dla firm z sektorów o wysokim potencjale konkurencyjnym i innowacyjnym.

— Zainteresowanie przedsiębiorców bieżącą edycją konkursu przerosło nasze oczekiwania. Chcemy, aby polskie firmy rozwijały się i walczyły o zagraniczną promocję swoich produktów i usług. W czasie pandemii pieniądze na ten cel są jeszcze bardziej potrzebne firmom niż kiedykolwiek wcześniej — zaznacza Małgorzata Oleszczuk.

Beneficjenci będą mogli przeznaczyć granty na udział w targach, wystawach, misjach gospodarczych i konferencjach zagranicznych. Z dotacji pokryją też koszty usług doradczych związanych z promowaniem działalności gospodarczej. Na dofinansowanie w konkursie „Go to Brand” mogą liczyć przedsiębiorcy z najbardziej perspektywicznych branż, w tym m.in. biotechnologicznej, farmaceutycznej, medycznej, meblarskiej, kosmetycznej, IT/ICT, żywnościowej, a także związanej z produkcją łodzi i jachtów. Dofinansowanie jest pomocą de minimis. Jeżeli firma wyczerpie przysługujący jej limit finansowy, nie może wziąć już udziału w naborze.

b960cf00-66b9-11ea-bc55-0242ac130003
Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Zawiślińska

Polecane