Czytasz dzięki

Małe firmy windykują online

opublikowano: 20-09-2020, 22:00

Odzyskiwanie pieniędzy z zaległych faktur przez internet w czasie pandemii zyskuje na popularności.

Pandemia zdezorganizowała wiele wypracowywanych przez lata modeli działania w biznesie. Tak stało się między innymi w branży windykacyjnej. Wezwania do pozostania w domu i okresowy brak wizyt negocjatorów terenowych w czasie ostrych restrykcji związanych z pandemią ograniczył możliwość odzyskiwania długów. Potrzeby firm były jednak w tym zakresie duże — w marcu mały i średni biznes, niepokojący się o przyszłość, ruszył po pieniądze ze starych, niezapłaconych faktur. W efekcie liczba przyjętych wniosków o windykację zobowiązań w marcu była wyższa o 375 proc. niż w lutym — wynika z danych e-Kancelarii.

— Wiosną, z powodu lockdownu pojawiły się duże problemy z windykacją prowadzoną przez ludzi w terenie. Dlatego skuteczność ściągania długów w marcu i kwietniu spadła, a spłacalność faktur się pogorszyła. To był duży problem szczególnie dla firm właśnie wtedy najbardziej potrzebujących pieniędzy, które byli im winni kontrahenci — mówi Piotr Maciągowski, prezes e-Kancelarii.

Przedsiębiorcy zaczęli więc szukać ratunku w sieci. W pierwszym półroczu tego roku liczba zgłoszeń należności do odzyskania on-line wzrosła o 49 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, wynika z danych Faktura.pl. Zdaniem prezesa e-Kancelarii, jesienią zapotrzebowanie na skuteczną windykację online nie zmaleje, tylko będzie dalej rosnąć. Wskazuje na to pogłębiająca się nieterminowość w płatnościach za faktury. Najnowsze badanie Krajowego Rejestru Długów dotyczące zatorów płatniczych wskazuje, że ponad połowa małych i średnich firm skarży się, że ich klienci nieterminowo płacą za produkty lub usługi. Głównym powodem zatorów płatniczych w czasie pandemii jest spadek sprzedaży i zleceń. Wskazuje na to aż 95 proc. MŚP — niemal wszystkie, które przyznały, że zdarzają im się opóźnienia w płatnościach.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane