Małe kombi z wielkimi ambicjami

opublikowano: 10-01-2013, 00:00

Auto do floty: Hyundai i30 Wagon

Koreańczycy mają łokcie jak mało kto. Rozpychają się więc na europejskim motorynku. Szybko się uczą, podnoszą jakość i – niestety – ceny. Ich nowe propozycje bez kompleksów konkurują z markami o wypracowanej na starym kontynencie renomie. Hyundai i30 Wagon to pełną gębą europejska gablota. Warta odwiedzin w salonie.

Wyposażenie

Base. Przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne. Systemy: kontroli trakcji, stabilizacji toru jazdy i ABS. Do kompletu system wspomagający ruszanie na wzniesieniu i isofix. Układ kierowniczy jest wspomagany elektrycznie. Centralny zamek zdalnie sterowany. Przednie szyby podnoszone przy pomocy silniczka elektrycznego, tylne przy pomocy korby. Szyby fabrycznie przyciemnione. W standardzie jest nawiew ciepłego/zimnego powietrza na tylną kanapę, a jej oparcie składa się i dzieli (60:40). W oparciach przednich foteli – kieszenie, nad przestrzenią bagażową – półka. Kierownica regulowana jest w dwóch płaszczyznach. Komputer pokładowy. Standardowo także dachowy spojler, światła do jazdy dziennej (LED) i przednie światła przeciwmgłowe. Lusterka boczne są sterowane elektrycznie. Na pokładzie nie ma radia (jest instalacja z czterema głośnikami) i koła zapasowego (jest zestaw naprawczy). Lusterka i klamki z czarnego plastiku. Tapicerka – materiałowa. Koła – 15-calowe stalowe z oponami 195/65. Wersja ta jest dostępna tylko z dwoma silnikami: 100-konnym benzynowym i 90 konnym dieslem. Ceny odpowiednio: 55 400 zł i 63 400 zł.

Classic. Ta wersja (i wszystkie następne) jest dostępna ze wszystkimi silnikami. Ceny zaczynają się od 60 400 zł (1,4 MPI) i kończą na 72 400 zł (1,6 CRDi 128 KM). W wyposażeniu standardowym pakiet Base oraz: regulacja wysokości fotela kierowcy, manualna klimatyzacja, chłodzony schowek po stronie pasażera, koło zapasowe (dojazdowe), relingi dachowe, roleta przestrzeni bagażowej i zestaw audio (radio CD/MP3, wejście USB i Aux, 4 głośniki). Jest też wielofunkcyjna kierownica.

Classic Plus. Plus w nazwie pakietu wymaga oczywiście dopłaty: 3500 zł. Za tę kwotę na pokładzie pojawi się: system flex steer (trzypozimowa regulacja siły wspomagania kierownicy), lampki do czytania (z przodu), bluetooth, alarm, lusterka (podgrzewane), klamki w kolorze nadwozia i chromowany grill. We wnętrzu także: przedni podłokietnik, siatka zabezpieczająca bagaż, schowek na okulary i podświetlana stacyjka.

Comfort. Pakiet wymagający dopłaty kolejnych 4000 zł. W zamian dodatkowo: kolanowa poduszka powietrzna dla kierowcy, brak korby w tylnych drzwiach (szyby sterowane elektrycznie), podświetlane lusterko do makijażu i dwustrefowa automatyczna klimatyzacja. Skórzana kierownica i gałka zmiany biegów. Jest też system statycznego doświetlania zakrętów i system audio wzbogacony o dwa dodatkowe głośniki (wysokotonowe). Ceny od 67 900 zł.

Style. Z tym pakietem pęka granica 70 000 zł. Najtańsze tak wyposażone i30 Wagon kosztuje bowiem co najmniej 73 900 zł (najdroższe 85 900 zł). Nie ma żartów. Cena pokaźna to i wyposażenie stylowe. Poza zestawem znanym z pakietu Comfort na pokładzie: czujnik ciśnienia w oponach, pełnowymiarowe koło zapasowe, boczne kierunkowskazy w lusterkach (a lusterka składane elektrycznie), dodatkowe gniazdo 12V w bagażniku, a pod podłogą w przestrzeni bagażowej dodatkowy schowek. Tapicerka skórzano-materiałowa, nieco inna obudowa zegarów (tubowa). Felgi – aluminiowe, 16-calowe, z oponami 205/55.

Premium. Drogo. Bogato. Ceny od 79 900 zł do – bagatela – 91 900 zł. W zestawie, oprócz pakietu Style jest skórzana tapicerka, podgrzewane przednie fotele, czujnik deszczu i częściowo ogrzewana przednia szyba, adaptacyjne reflektory ksenonowe i fotochromatyczne lusterko wsteczne.

Warto kupić, bo…

Jakość Hyundaia przekona cię, że koncernowi naprawdę zależy na europejskiej klienteli. Jak na małe kompaktowe kombi i30 jest bardzo przestronny. Jest w czym wybierać. W ofercie 6 silników i 6 poziomów wyposażenia.

Trzeba pamiętać, że…

To nie VW. Odsprzedać może być trudniej (i taniej). Licz koszty posiadania, nie tylko zakupu, może się okazać, że po okresie eksploatacji koszt i30 będzie podobny jak np. droższej na starcie Toyoty. To nie wada, raczej standard. Wszystkie silniki diesla mają DPF. To podnosi koszty eksploatacji.

Miejsce

Jak na kompaktowe kombi i30 Wagon jest pojemny. Bagażnik ma 528 l (przy rozłożonej tylnej kanapie, do linii okien). Maksymalnie (po położeniu oparć kanapy i załadowaniu po dach) można wygospodarować 1642 l.

Czy wiesz, że…

Dużym atutem koreańskiego kombi jest 5-letnia gwarancja bez limitu kilometrów, 5-letni okres Assistance i 5 lat bezpłatnej kontroli stanu technicznego. Oczywiście, trzeba się dokładnie zapoznać się z warunkami gwarancji i tzw. wyłączeniami, ale to ciekawa oferta.

!Do floty wybraliśmy

Hyundaia i30 Wagon ze 100-konnym silnikiem benzynowym 1,4 MPI, wyposażeniem Classic Plus i manualną skrzynią biegów – za 63 900 zł.

Hyundai bardzo poprawił jakość. Jego auta są bardzo dobrze wykonane, świetnie wyposażone i do tego bardzo przyjemnie się prowadzą. Niestety, w ślad za poprawą jakości poszło inne pozycjonowanie. Efekt? Nie tylko jakością dorównują Toyotom – ceną również. Dlatego proponujemy silnik benzynowy. Diesel (o 10 KM słabszy) jest o 8 tys. zł droższy. No i ma filtr DPF. Stawiamy na wyposażenie Classic Plus, bo to się opłaca. Jest alarm (a i tak trzeba by go było zainstalować) i bluetooth. Naszym zdaniem to jeden z lepiej „skrojonych” pakietów nie tylko u Hyundaia, ale w ogóle. Czy 100 KM to nie za mało? Nie. Jeśli wziąć pod uwagę fotoradarowe plany naszych władz, to wręcz za dużo. Jak tak dalej pójdzie, za kilka lat wystarczą nam auta 40-konne. Problemy z wyprzedzaniem? Niewykluczone, że się pojawią. Ale bądźmy szczerzy: bez problemu wyprzedza się tylko najmocniejszym – 128-konnym – dieslem. A ten w proponowanej przez nas specyfikacji kosztuje 79 900 zł. Do wyceny przyjęliśmy ceny… cennikowe. Ale Hyundai nader często kusi promocjami. Warto sprawdzać. W momencie wysyłania tekstu do drukarni obowiązywała taka, która umożliwiała „urwanie” nawet 2500 zł.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Jak kupić, jak zapłacić?

Za gotówkę: 63 900 zł

Na kredyt (miesięczna rata):

1322,57 zł – Credit Agricole – prowizja 3 proc., oprocentowanie rzeczywiste 11,63 proc.

1246,25 zł – Multibank – prowizja 3 proc., oprocentowanie rzeczywiste 8,22 proc.

1291,97 zł – Getin Bank – prowizja 1 proc., oprocentowanie rzeczywiste 10,27 proc.

Założenia: 20 proc. opłaty własnej, czas kredytowania 48 mies. Waluta PLN. Symulację przygotowano w oparciu o kalkulator Autoa.pl

W leasingu (miesięczna rata):

1248 zł – 20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 5,0 proc. Symulację przygotował Masterlease*.

Wynajem (leasing z serwisem, miesięczna rata): 1007 zł – 20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup maksymalny 34,0 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu kilometrów 80 tys. oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Ten sam Hyundai i30 po rabacie dostępnym tylko w Masterlease w programie Hyundai Fleet Lease finansowanie z serwisem – rata brutto rata 904 zł, OW 20 proc., wykup 36 proc., serwis 80 000 km, okres 48 miesięcy. Symulację przygotował Masterlease*.

Podobne u konkurencji*

VW Golf Variant 1,4 80 KM Trendline 65 390 zł Ford Focus kombi 1,6 105 KM Ambiente 65 200 zł Chevrolet Cruze kombi 1,6 124 KM LT+ 63 890 zł

Auta z tego samego segmentu, z takim samym rodzajem nadwozia, o podobnych osiągach i ze zbliżonym lub uboższym wyposażeniem. Ceny katalogowe (bez uwzględnienia promocji i rabatów oraz limitowanych wersji). *Symulacja nie jest ofertą handlową.

Silniki benzynowe

1,4 MPI. Czterocylindrowy, rzędowy, DOHC. Dostępny wyłącznie z 6-biegową skrzynią manualną. Napęd na przednią oś.

poj. 1396 ccm moc 100 KM maksymalny moment obrotowy (przy 4,20 tys. obr./min) 137 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 13,2 s prędkość maksymalna 182 km/h spalanie: w mieście 8,7 l/100 km poza miastem 5,3 l/100 km

1,6 MPI. Czterocylindrowy,rzędowy, DOHC. Dostępnyz 6-biegową skrzynią manualnąlub 6-stopniowym automatem.Napęd na przednią oś.

poj.1591 ccmmoc120 KMmaksymalny moment obrotowy (przy 4,85 tys. obr./min) 156 Nmprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 11,2 s

z automatem12,3 s

prędkość maksymalna 190 km/hz automatem 190 km/hspalanie: w mieście 8,8 l/100 kmz automatem 9,5 l/100 kmpoza miastem 5,5 l/100 kmz automatem 5,4 l/100 km

1,6 GDI. Czterocylindrowy,rzędowy, DOHC. Dostępnyz 6-biegową skrzynią manualnąlub 6-stopniowym automatem.Napęd na przednią oś.

poj.1591 ccmmoc135 KMmaksymalny moment obrotowy (przy 4,85 tys. obr./min) 213 Nmprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 10,2 s

z automatem11,3 s

prędkość maksymalna 192 km/hz automatem 190 km/hspalanie: w mieście 8,3 l/100 kmz automatem 9,4 l/100 kmpoza miastem 5,2 l/100 kmz automatem 5,5 l/100 km

Silniki Diesla

1,4 CRDi. Czterocylindrowy, rzędowy, DOHC, doładowany. Dostępny wyłącznie z 6-stopniową przekładnią manualną. Napęd na przednią oś.

poj. 1396 ccm moc 90 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1,50-2,75 tys. obr./min) 220 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 13,9 s prędkość maksymalna 170 km/h spalanie: w mieście 5,5 l/100 km poza miastem 3,9 l/100 km

1,6 CRDi. Czterocylindrowy,rzędowy, DOHC, doładowany.Dostępny z 6-biegową skrzyniąmanualną lub 6-stopniowymautomatem. Napęd na przedniąoś.

poj.1582 ccmmoc110 KMmaksymalny moment obrotowy (przy 1,90-2,75 tys. obr./min) 260 Nmprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 11,8 s

z automatem12,7 s

prędkość maksymalna 185 km/hz automatem 180 km/hspalanie: w mieście 5,2 l/100 kmz automatem 7,5 l/100 kmpoza miastem 4,0 l/100 kmz automatem 4,6 l/100 km

1,6 CRDi. Czterocylindrowy,rzędowy, DOHC, doładowany.Dostępny z 6-biegową skrzyniąmanualną lub 6-stopniowymautomatem. Napęd na przedniąoś.

poj.1582 ccmmoc128 KMmaksymalny moment obrotowy (przy 1,90-2,75 tys. obr./min) 260 Nmprzyspieszenie od 0 do 100 km/h 11,2 s

z automatem12,1 s

prędkość maksymalna 193 km/hz automatem 185 km/hspalanie: w mieście 5,2 l/100 kmz automatem 7,5 l/100 kmpoza miastem 4,0 l/100 kmz automatem 4,6 l/100 km

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane