Mali wolą internet, duzi preferują doradcę

SW
20-09-2011, 00:00

Najważniejsze to brak opłat i wirtualny dostęp. Tak wybierają bank małe firmy.

Najważniejszą cechą banku dla mniejszych przedsiębiorców jest bankowość elektroniczna (91 proc. badanych mniejszych firm) — wynika z badania instytutu Homo Homini, przeprowadzonego na zlecenie Deutsche Bank PBC. Więksi przedsiębiorcy najchętniej korzystają z profesjonalizmu indywidualnego doradcy czy opiekuna firmy (89 proc. badanych większych firm). Ankietowano przedsiębiorców, osiągających obroty do 5 mln zł rocznieoraz od 50 do 150 mln zł rocznie.

Mniejsze firmy niemal równie wysoko cenią sobie także brak opłat za prowadzenie konta, bezpłatne przelewy krajowe i zagraniczne, wypłaty bez prowizji z wszystkich bankomatów i niskie koszty obsługi gotówkowej, a także wiarygodność i prestiż banku. Natomiast dla większych firm oprócz doradcy najważniejsza jest cena usług, zaawansowana bankowość internetowa, wiarygodność i prestiż banku, sprawny proces kredytowy i szeroki zakres usług.

Od doradcy więksi przedsiębiorcy częściej (63 proc.) oczekują ogólnych informacjii doradztwa niż mniejsi (52 proc.). 57 proc. badanych mniejszych firm nie ma doradcy bankowego. Jednak większość takich firm (52 proc.) deklaruje zainteresowanie korzystaniem z takich usług.

Większe firmy od doradców bankowych oczekują: dyspozycyjności w formie dostępności „pod komórką” (46 proc.), dostępności „pod e-mailem” (28 proc.), dyspozycyjności w sprawie pilnych spotkań w firmie klienta (23 proc.), aktywnej komunikacji oraz informacji o nowych produktach i możliwościach (56 proc.), jedynie odpowiedzi na potrzeby zgłaszane przez firmę (31 proc.).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: SW

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Po godzinach / Mali wolą internet, duzi preferują doradcę