Marszałek województwa małopolskiego przystąpi do spółki, która wybuduje w Balicach terminal dla tanich przewoźników.
Zarząd województwa małopolskiego podjął decyzję o przystąpieniu do spółki, która ma wybudować terminal dla tanich linii lotniczych na lotnisku w Balicach. Porozumienie zawarły już władze Krakowa wraz z Agencją Mienia Wojskowego (AMW). Kolejnym udziałowcem ma również być Małopolska Agencja Rozwoju Regionalnego (MARR). Wszyscy udziałowcy zadeklarowali się wykupić po 50 udziałów o wartości 1000 zł każdy. Kraków, AMW i województwo przekażą także około 10 ha gruntów w Balicach, na których powstanie terminal i towarzyszące mu obiekty. MARR ma z kolei wyłożyć pieniądze na pierwsze lata działalności.
Chętnych nie brakuje
— Dwie spółki, budujące w Europie infrastrukturę dla tanich linii lotniczych, chcą także przystąpić do tego przedsięwzięcia — twierdzi Grażyna Leja, pełnomocnik prezydenta Krakowa ds. turystyki.
Grażyna Leja nie chciała jednak podać szczegółów oraz nazw tych spółek.
— Mogę tylko powiedzieć, że zrobimy wszystko, by prace przy terminalu ruszyły na wiosnę i zakończyły się do połowy czerwca — mówi Grażyna Leja.
Koszt całego przedsięwzięcia nie powinien przekroczyć 20 mln zł.
Głównym powodem wybudowania nowego terminalu był... brak zgody zarządu lotniska w Balicach na obsługę tanich przewoźników. Jego przedstawiciele twierdzili bowiem, że nie jest możliwe obniżenie kosztów lotniskowych.
— Jesteśmy jednak już po rozmowach z zarządem Balic i chyba będzie możliwa współpraca — podsumowuje Grażyna Leja.
Lista chętnych
Miasto otrzymuje dużo zgłoszeń od zainteresowanych linii lotniczych, które chcą prowadzić przeloty do Krakowa. Wśród chętnych są praktycznie wszyscy znaczący, tani operatorzy, m.in. Ryanair, GetJet oraz Air Polonia.