Manchester United pozyskał dwóch chińskich sponsorów

Wahaha Group, producent napojów należący do najbogatszego Chińczyka podpisał umowę sponsorską z 19-krotnym mistrzem piłkarskim Anglii, Manchesterem United, co ma zachęcić fanów do spożywania jego napoju energetycznego, informuje Bloomberg.

Trzyletni kontrakt ma pomóc wypromować napój Qili w Chinach. Angielski klub ma korzystać z chińskiego produktu w trakcie treningów i meczów.

ManU poinformował również o trzyletniej umowie sponsorskiej z China Construction Bank, na mocy której, drugi pod względem wielkości pożyczkodawca w Państwie Środka uzyskał na wyłączność prawo do wydawania kart kredytowych w Chinach z marką angielskiego klubu.

ManU, w którego szeregach grają tak znani piłkarze jak Wayne Rooney i Robin Van Persie szacuje, że ma około 108 mln fanów w Chinach. Grał w tym kraju już 11 razy od 1975 r. Piłka nożna jest najpopularniejszym sportem w Chinach.

Według szacunków „Czerwonych Diabłów”, aż 190 mln z ogółem 330 mln jego fanów  pochodzi z Azji.

80-proc. udziałów Wahaha Group znajduje się w posiadaniu 67-letniego miliardera Zong Qinghou. Firma produkuje m.in. wodę mineralną, soki owocowe i herbatę. Wartość netto majątki Zong Qinghou wyceniana jest według Bloomberg Billionaires Index, na 16,6 mld USD.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Manchester United pozyskał dwóch chińskich sponsorów