Marc Faber: USA wchodzą w recesję

Amerykańska gospodarka najprawdopodobniej właśnie wchodzi w recesję, a to przyczyni się do spadku głównych indeksów giełdy nowojorskiej w 2016 r., ocenia charyzmatyczny inwestor Marc Faber.

W poniedziałkowym wywiadzie udzielonym agencji Bloomberg finansista nie zgodził się z poglądem szefowej Fedu Janet Yellen, według której kondycja największej gospodarki świata się poprawia. Jego zdaniem najprawdopodobniej właśnie wchodzi ona w recesję. Dlatego Marc Faber zalecił kupowanie uważanych za bezpieczne schronienie obligacji 10-letnich amerykańskiego skarbu i ostrzega, że główne indeksy nowojorskiej giełdy mogą w przyszłym roku spaść.

- 10-letnie obligacje skarbowe są dosyć atrakcyjne, zważywszy na moje oczekiwania osłabienia w gospodarce. Recesja może właśnie się zaczynać, więc w przyszłym roku akcje powinny zniżkować – powiedział Marc Faber.

Preferowane przez niego papiery, których rentowności obecnie sięgają 2,23 proc., dały od początku roku zarobić 1,1 proc., w porównaniu z 6,2-procentowym zyskiem zanotowanym w 2014 r. Prognoza zwyżek ich notowań idzie wbrew oczekiwaniom rynkowym. Według ankietowanych przez Bloomberga analityków rentowności wzrosną na koniec przyszłego roku do 2,80 proc., co oznaczałoby przecenę papierów. Z drugiej strony do ostrożności przy zaostrzaniu polityki pieniężnej Fed wezwali były sekretarz skarbu USA Lawrence Summers oraz ekonomista Nouriel Roubini.

Grudniowej decyzji Fedu o podwyższeniu stóp procentowych, która była dopiero pierwszym takim posunięciem od 2006 r. , towarzyszyło spowolnienie dynamiki amerykańskiego PKB w trzecim kwartale do 2,0 proc. z zanotowanych w poprzednich 3 miesiącach 3,9 proc.

Marc Faber
Marc Faber
Bloomberg
To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marek Wierciszewski, Bloomberg

Polecane