Mariaż sztuki z motoryzacją

opublikowano: 30-01-2020, 22:00

Motoryzacja jest coraz bliżej artystycznych kręgów, a wszystko z korzyścią dla fanów kultury. Dzięki nowym, nieoczywistym sposobom komunikacji, samochody znanej marki stanęły w blasku sztuki współczesnej.

— Jesteśmy jedną z nielicznych marek, które postawiły mocny akcent na mariaż motoryzacji i sztuki. Mamy świadomość, że w naszym kraju tworzy wielu ambitnych i ciekawych twórców, dlatego chcemy angażować się w rozwój lokalnej sceny artystycznej. Dzięki takim wydarzeniom jak Warsaw Gallery Weekend polska sztuka ma szansę zaistnieć w świadomości nowych odbiorców, również tych z zagranicy — mówi Piotr Dulnik, prezes Suzuki Motor Poland, który przyznaje, że to dla marki doskonała okazja do promocji.

Suzuki Motor Poland to firma, która w Polsce od lat wspiera sport (m.in. boks, koszykówkę i piłkę ręczną). Warsaw Gallery Weekend sponsoruje konsekwentnie od 2015 r., ponieważ to właśnie dzięki tej inicjatywie na jeden wrześniowy weekend rozkwita życie artystyczne stolicy w stołecznych galeriach i instytucjach promujących kulturę. Przemieszczanie się między licznymi wystawami jest łatwiejsze dzięki samochodom firmy Suzuki Motor Poland, które przewożą odwiedzających po całej metropolii z wydarzenia na wydarzenie.

— Nasza strategia marketingowa to niezależna decyzja. Centrala nie narzuca nam działań, w jakie mamy się angażować. Śledzimy natomiast trendy i chcemy, aby Suzuki było marką aktualną i bliską współczesnym użytkownikom. Dlatego wykorzystujemy niestandardowe rozwiązania, które koncentrują się na całkowicie różnych obszarach. Jako rozszerzenie do naszego zaangażowania w sport dokładamy świat kultury — stąd obecność na takich wydarzeniach, jak Warsaw Gallery Weekend — dodaje Piotr Dulnik.

Jego zdaniem, Warsaw Gallery Weekend to jedna z najważniejszych inicjatyw artystycznych na wschód od Berlina, a świadczyć o tym może przenikanie prac artystów reprezentowanych przez warszawskie galerie na wystawy za granicą.

— Od momentu rozpoczęcia współpracy w 2015 r. wydarzenie to rokrocznie umacnia swoją pozycję i zwiększa rozpoznawalność. Ranga imprezy przyciąga najważniejsze osoby ze świata sztuki — kuratorów, krytyków, dziennikarzy, a także dyrektorów czołowych galerii i muzeów z całego świata. Rozwój wydarzenia na kulturalnej mapie stolicy sprawia, że jeszcze więcej osób może poczuć „głód sztuki”, a przy okazji w nienachalny sposób zetknąć się z naszymi produktami — podkreśla prezes Suzuki Motor Poland.

O tym, że sztuka jest nowym paliwem dla biznesu, przekonany jest też Paweł Kowalewski, uznany twórca i wykładowca na Wydziale Wzornictwa warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych.

— Prywatne galerie są dla odbiorców ważnym miejscem spotkań ze sztuką współczesną i nie należy zapominać o ich edukacyjnej roli. Poza samą promocją artysty i jego dzieł stanowią również punkt wsparcia w kwestiach prawnych i finansowych, o które potencjalni kolekcjonerzy nie muszą się już martwić. To duży plus dla obu stron, ponieważ udział galerii w oficjalnym obiegu sztuki buduje zaufanie publiczności i daje stabilizację artystom, by mogli w spokoju tworzyć — wyjaśnia Paweł Kowalewski.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane