Marks & Spencer poprawił wyniki dzięki sprzedaży żywności

(Marek Druś)
opublikowano: 11-10-2005, 10:05

Marks & Spencer Group (M&S), największa brytyjska sieć sklepów odzieżowych, zwiększyła przychody kwartalne, co nie udało się jej od dwóch lat. Jej zysk w pierwszym półroczu rozrachunkowym może okazać się wyższy od prognozowanego przez analityków.

Marks & Spencer Group (M&S), największa brytyjska sieć sklepów odzieżowych, zwiększyła przychody kwartalne, co nie udało się jej od dwóch lat. Jej zysk w pierwszym półroczu rozrachunkowym może okazać się wyższy od prognozowanego przez analityków.

Spółka poinformowała, że w drugim kwartale rozrachunkowym, kończącym się 1 października, sprzedaż w sklepach działających od co najmniej roku wzrosła o 1,3 proc. Analitycy prognozowali, że spadnie o 2 proc. Do poprawy wyniku przyczynił się jednak 2,7 proc. wzrost sprzedaży żywności w sieci sklepów spółki. Sprzedaż odzieży i artykułów wystroju wnętrza spadła w omawianym okresie o 0,2 proc.

Akcje Marks & Spencer mocno drożeją na giełdzie w Londynie. Kurs spółki osiągnął największą wartość od maja 2002 roku.

MD, Bloomberg

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Marek Druś)

Polecane