Kolejny głośny transfer z udziałem Marcina Mastalerka, byłego posła i rzecznika Prawa i Sprawiedliwości. Współautor sukcesu kampanii prezydenckiej Andrzeja Dudy w lutym 2016 r. porzucił politykę i przeszedł do biznesu. Został dyrektorem komunikacji korporacyjnej w PKN Orlen. W państwowym gigancie popracował nieco ponad 1,5 roku i odszedł, by „przejść do prywatnego biznesu”. Od tego czasu nie było o nim specjalnie słychać, zajmował się projektami z obszaru komunikacji i marketingu. Gdy we wrześniu Krzysztof Łapiński, rzecznik prasowy prezydenta Dudy, a przez wiele lat bliski współpracownik Mastalerka, ogłosił że zakłada agencję komunikacji, wielu plotkowało, że Mastalerek wkrótce do niej dołączy.

Okazuje się jednak, że wybrał pracę w dużej organizacji. Według ustaleń „Pulsu Biznesu” w środę został wiceprezesem Ekstraklasy, organizacji zrzeszającej kluby piłkarskie najwyższego szczebla rozgrywek. Będzie odpowiadał za wizerunek, komunikację, marketing i sponsoring. Jego głównym zadaniem ma być poprawa wizerunku Ekstraklasy, w tym przełamanie negatywnych skojarzeń i stereotypów, co ma się przełożyć na przyciągnięcie kibiców i sponsorów.
Mastalerek z Ekstraklasą łączony był od momentu odejścia z Orlenu, ale według ustaleń „PB” nie dochodziło do głosowania, aż do teraz gdy Rada Nadzorcza uznała, że musi wzmocnić zarząd. Nominacja zbiega się w czasie z innym dużym newsem ze świata polskiej piłki – podpisaniem umowy sprzedaży praw medialnych. Po ponad 20 latach Ekstraklasa wraca do telewizji publicznej. Na mocy dwuletniego kontraktu konsorcjum NC+ i TVP nabyło prawa za 0,5 mld zł.
.