Czytasz dzięki

mBank podał wyniki za III kwartał 2019

opublikowano: 31-10-2019, 07:07

Zysk netto przypadający na akcjonariuszy mBanku wyniósł w trzecim kwartale 353,9 mln zł. To o 6,7 proc. więcej niż w poprzednim kwartale i o 21 proc. więcej niż rok temu.

Rezultat jest też nieco lepszy od oczekiwań analityków. Konsens prognoz wg PAP Biznes wynosił 338,9 mln zł. 

Cezary Stypułkowski, prezes mBanku
Zobacz więcej

Cezary Stypułkowski, prezes mBanku Fot. ARC

Wynik odsetkowy banku wzrósł r/r o 17,9 proc. do 1,064 mld zł, a wynik z prowizji o 4 proc. do 248 mln zł. Koszty banku zwiększyły się o 2,1 proc. do 543 mln zł, a saldo rezerw o 35 proc. do 249 mln zł. 

Narastająco po trzech kwartałach zysk netto to 849,6 mln zł.

Bank podał, że zwiększył poziom rezerw związanych z klauzulami indeksacyjnymi w umowach kredytowych w CHF z 66,1 mln zł na dzień 30 czerwca 2019 roku do 132,2 mln zł na dzień 30 września 2019 roku. 

"Grupa uważnie obserwuje wyniki orzeczeń sądowych w postępowaniach sądowych dotyczących kredytów hipotecznych i mieszkaniowych we frankach szwajcarskich, w tym wpływ orzeczenia TSUE (...). Ponieważ polskie sądy wydały zbyt mało wiążących wyroków od daty orzeczenia TSUE, Grupa nie była w posiadaniu wystarczających informacji, aby ocenić zmianę wyniku tych postępowań prawnych" - podano w raporcie.

W odniesieniu do wyroku TSUE w sprawie zwrotu kosztów wcześniej spłaconych kredytów konsumenckich, mBank utworzył rezerwę na potencjalne koszty w wysokości 15,2 mln zł. 

"Orzeczenie to wpłynie na przyszłe rozliczenia z klientami, którzy przedterminowo spłacą kredyty konsumenckie. Bank, podobnie jak inne podmioty sektora, jest w trakcie analizy faktycznych skutków wyroku TSUE dla prowadzonej działalności biznesowej i sytuacji finansowej" - dodano.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane