mBank przed sprzedażą planuje przyszłość

opublikowano: 12-10-2000, 22:00
aktualizacja: 12-12-2019, 22:00

mBank przedstawił strategię do 2023 r. Może to dziwić, bo zgodnie z wolą właściciela — Comerzbanku, ma zostać sprzedany do końca przyszłego roku.

Musiał jednak opublikować strategię, bo zakończył realizację poprzedniej rozpisanej na lata 2017-20. Nosiła ona nazwę „Mobilny bank” i zakładała przestawienie firmy na mobilne kanały kontaktu z klientem. W 2017 r. liczba logowań do banku przez aplikacje przekroczyła liczbę wejść za pośrednictwem internetu. W strategii na lata 2020-23 mBank pokazał cele dla kluczowych wskaźników finansowych. W 2023 r. jego marża odsetkowa ma wzrosnąć do ok. 3 proc. z 2,7 proc.

W mBanku powstał specjalny zespół zajmujący się poszukiwaniem
kupca. Prezes Cezary Stypułkowski chce „przekonać do inwestycji w mBank
inwestorów, którzy będą w stanie dostrzec potencjał banku”.
Zobacz więcej

INWESTOR POSZUKIWANY:

W mBanku powstał specjalny zespół zajmujący się poszukiwaniem kupca. Prezes Cezary Stypułkowski chce „przekonać do inwestycji w mBank inwestorów, którzy będą w stanie dostrzec potencjał banku”. Fot. ARC

Wskaźnik koszty/dochody zostanie zredukowany do ok. 40 proc. (obecnie 43,4 proc.) Zwrot na kapitale netto ma się poprawić i sięgnąć około 10,5 proc. (obecnie 7,9 proc.). Relacja kredyty/depozyty ma znajdować się w przedziale 92-94 proc. w każdym roku obowiązywania strategii (na koniec września 2019 r. 90,3 proc.). Współczynniki kapitałowe wyniosą minimum 1,5 pkt proc. powyżej wymagań Komisji Nadzoru Finansowego na koniec każdego roku. Bank podał, że średni roczny wzrost (CAGR) w latach 2019-23 ma wynosić 6 proc. zarówno dla kredytów, jak też depozytów (od września 2016 do września 2019 wynosił 8,7 proc. dla kredytów i 10,8 proc. dla depozytów).

Dla przychodów 8 proc. (we wspomnianym okresie 9,7 proc.), a kosztów ogółem — 5 proc. (6,3 proc.). Celem banku jest wypłata dywidendy na poziomie 50 proc. zysku netto. Bank podaje, że filarami jego strategii będzie „koncentracja na klientach, rozwój własnej platformy i aplikacji, poprawa efektywności działania oraz ludzie tworzący tę organizację”. mBank zapowiada, że jego organiczny wzrost będzie opierać się na akwizycji nowych klientów, przede wszystkim młodych ludzi i firm, oraz wzmocnieniu pozycji w grupie 30-45-latków. W strategii znalazło się także miejsce dla samozatrudnionych i wzmocnienie pozycji w średnich miastach.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Latek, Eugrniusz Twaróg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu