
W poniedziałkowym komunikacie amerykański gigant segmentu restauracji fast food poinformował, że firma zainicjowała proces sprzedaży po tymczasowym zamknięciu swoich lokali. Rynkowy potentat szacuje, że odpis z tego tytułu będzie wynosił 1,2-1,4 mld USD.
Kryzys humanitarny na Ukrainie i wynikające z niego nieprzewidywalne środowisko operacyjne sprawiły, że nie da się już utrzymać działalności w Rosji „ani nie jest to zgodne z wartościami McDonald's” – napisano w oświadczeniu.
Właściciela zmieni cały portfel restauracji, który ma nabyć lokalny inwestor, ale nie wskazano o jaki podmiot mogłoby chodzić. Wszystkie dotychczasowe lokale sprzedażowe zostaną pozbawione wszelkich cech i znamion kojarzonych z amerykańską firmą, znikną słynne „złote łuki”, nazwy, loga, branding i menu. McDonald’s zachowa jednak swoje znaki towarowe w Rosji.
W marcu firma informowała o czasowym wstrzymaniu działalności w Rosji, gdzie zatrudnia około 62 tys. pracowników. Pierwszą swoją placówkę McDonald’s uruchomił w Moskwie, na Placu Puszkina w 1990 r. niedługo przed upadkiem Związku Radzieckiego.