McDonald’s zmienia nazwę w Chinach

Koncern McDonald’s, największy na świecie operator sieci restauracji typu fast food zmienia swoją nazwę na chińskim rynku. Przynajmniej na papierze. Chodzi przede wszystkim o sprawy formalno-handlowe, donosi Reuters.

Amerykański gigant zmieni nazwę zarejestrowanego przedsiębiorstwa na „Golden Arches (China) Co Ltd”, czyli „Złote Łuki”, kojarzącą się z logo spółki. Rzeczniczka firmy poinformowała równocześnie, że nazwa marki w Chinach – transliteracja McDonald’s – nie ulegnie zmianie. 

Zobacz więcej

McDonald's Chiny fot. Bloomberg

Decyzja o zmianie nastąpiła po tym, jak w ubiegłym roku sieć zgodziła się na sprzedaż większości swojego biznesu w Chinach i Hongkongu firmie CITIC i funduszowi Carlyle Group. McDonald’s planuje niemal podwoić liczbę swoich placówek w Chinach Kontynentalnych do 4500 do roku 2022.

Nasza nazwa restauracji pozostanie taka sama, zmiana dotyczy jedynie poziomu licencji biznesowej – wyjaśnia Regina Hui, rzeczniczka spółki.

Obecnie w strukturze właścicielskiej w Chinach i Hongkongu firma CITIC posiada 52 proc. udziałów,. Carlyle ma 28 proc. zaś McDonald’s zachował 20 proc. pakiet.

Przed kilkoma dniami McDonald’s pochwalił się wynikami za III kwartał obejmującymi lepszy niż oczekiwano wzrost w USA oraz silną sprzedaż w Kanadzie, Wlk. Brytanii i Chinach.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / McDonald’s zmienia nazwę w Chinach