Wydawnictwo Media Rodzina zakłada, że wejście na ekrany polskich kin filmowych przygód Harrego Pottera spowoduje wzrost zainteresowania książkami o małym czarodzieju. W 2001 r. głównie dzięki nim firma osiągnęła ponad 30 mln zł przychodów.
Media Rodzina, poznańska firma wydawnicza, która ma wyłączność na publikacje przygód Harrego Pottera na polskim rynku, wiąże duże nadzieje z wejściem na ekrany kin przygód Harrego Poterra.
Marek Torzewski, szef sprzedaży wydawnictwa Media Rodzina, liczy, że film zwiększy zainteresowanie książkowymi przygodami idola dzieci. Twierdzi on, że książki o przygodach Harrego Pottera są najlepiej sprzedającą się pozycją w historii wydawnictwa Media Rodzina. Oficyna ma na koncie kilkadziesiąt wydanych pozycji, w tym bestsellery osiągające kilkusettysięczne nakłady.
— Od 1999 roku sprzedaliśmy 2 mln książek o Harrym Potterze, z tego na 2001 rok przypadło 1,5 mln — mówi Marek Torzewski.
Według niego, książki o Harrym Potterze stanowiły ponad 90 proc. książek wydanych przez Media Rodzina w 2001 r. Olbrzymi sukces czytelniczy kolejnych tomów spowodował, że według wstępnych szacunków firmy, na koniec 2001 jej przychody ze sprzedaży przekroczyły 30 mln zł, podczas gdy, 2000 r. sięgnęły one 6,3 mln zł.
Niewykluczone, że jeszcze w tym roku Media Rodzina wypuści na rynek piąty tom przygód Harrego Pottera.
— Wszystko zależy od tego, kiedy ukaże się anglojęzyczna wersja książki — tłumaczy Marek Torzewski.
Wydawnictwo Media Rodzina powstało w 1992 roku. Jego właścicielem jest Amerykanin Robert Gamble.