Medicover inwestuje w apteki

  • Alina Treptow
opublikowano: 18-03-2014, 00:00

Medyczna Sieć planuje otworzyć przy każdej przychodni aptekę. Farmaceuci nie obawiają się nowego rywala.

Zła kondycja rynku aptecznego nie zniechęciła potencjalnych inwestorów. Po branżowych i finansowych przyszła kolej na przedstawicieli branży… medycznej. Inwestycje planuje skandynawska sieć medyczna Medicover.

Dr n. med. Piotr Soszyński, dyrektor ds. medycznych Medicovera (FOT. MW)
Dr n. med. Piotr Soszyński, dyrektor ds. medycznych Medicovera (FOT. MW)
None
None

— Chcemy mieć aptekę przy każdej przychodni [dzisiaj jest ich 30 — red.] — zapowiada dr n. med. Piotr Soszyński, dyrektor ds. medycznych Medicovera.

Wicelider polskiego rynku medycznego ma obecnie pięć placówek aptecznych. Zostały one uruchomione nie dlatego, że apteka zapewnia duże zyski, ale żeby ułatwić życie pacjentom sieci. Dzięki wprowadzonymrozwiązaniom telemedycznym nie muszą iść do lekarza po receptę, ale mogą odebrać ją np. w wybranej należącej do sieci aptece. Co więcej — mają pewność, że lek będzie tam na nich czekał. Przedsiębiorcy działający na rynku aptecznym nie obawiają się nowego rywala.

— Niewątpliwie będzie to konkurencja, ale nie uważam, że jest dla nas zagrożeniem — mówi Grzegorz Kowalski, prezes Super-Pharmu. Opinię tę podziela także Paweł Niemyski, prezes Aptek Pod Różą.

— Nie spodziewam się, aby to była dla nas groźna konkurencja, szczególnie że do tej pory klienci Medicovera rzadko trafiali do naszych placówek — mówi Paweł Niemyski. Dużo groźniejsi, zdaniem przedsiębiorców, są Portugalczycy, czyli sieć Hebe, należąca do Jeronimo Martins,

właściciela dyskontowej Biedronki. Wrócili do projektu aptecznego, który zawiesili po tym, jak weszły w życie niekorzystne przepisy ustawy refundacyjnej. Według naszych informacji, Hebe znowu stanęło w wyścigu po ciekawe lokalizacje apteczne w centrach handlowych. Sieć drogeryjna składa się obecnie z około 100 placówek, do 2016 r. ma być ich 300. Grupa nie podaje, ile z nich będzie sąsiadować z placówkami farmaceutycznymi.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Alina Treptow

Polecane