Mediowa firma rusza na podbój internetu

KL
24-11-2009, 00:00

Point Group chce w przyszłym roku sprzedać akcje za 20 mln zł. Pieniądze pójdą

Point Group chce w przyszłym roku sprzedać akcje za 20 mln zł. Pieniądze pójdą

na ekspansję w internecie.

Platforma Mediowa Point Group (PMPG) ogłosiła wczoraj śmiałe plany rozwoju. Kierunek to tzw. nowe media, czyli internet. Spółka chce wejść do Brazylii, Rosji, Indii i Chin oraz jedenastu najszybciej rosnących gospodarek świata.

— Na części tych rynków już jesteśmy obecni dzięki Index Copernicus International, w którym jesteśmy inwestorem strategicznym. Kraje te mają ogromny potencjał i prawdopodobnie to one będą w najbliższych latach najszybciej się rozwijać — mówi Michał Lisiecki, prezes PMPG.

Jednym z metod wejścia w nowe obszary będą akwizycje. Prezes PMPG twierdzi jednak, że pod kątem przejęć, polski rynek jest dziś mało atrakcyjny. W związku z tym PMPG szuka możliwości przejęć za granicą, szczególnie jeśli chodzi o serwisy społecznościowe. Firma chce też rozwijać własne serwisy internetowe, zbudować sieć reklamy internetowej oraz wejść na rynek zarządzania sprzedażą powierzchni reklamowej.

Zarząd spółki w najbliższym czasie podejmie uchwałę o nowej emisji. Będzie ona skierowana do inwestorów instytucjonalnych i obejmie mniej niż 10 proc. kapitału zakładowego spółki. Cena akcji nowej emisji ma mieścić się w przedziale 2,1-2,6 zł, co powinno przynieść spółce ponad 20 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KL

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Mediowa firma rusza na podbój internetu