Branża medyczna ma dwie okazje, by wypromować się w świecie. Pierwsza to program promocji branży turystyki medycznej, finansowany z Działania 6.5.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, a realizowany przez Europejskie Centrum Przedsiębiorczości, Polską Agencję Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz firmę Ameds Centrum. Druga to kolejna edycja programu EU Gateway to Japan and Korea, wspieranego przez Deloitte.
W ramach pierwszego projektu do końca marca 2015 r. odbędą się w sumie 22 imprezy promocyjne. Początek — w Miami. 24-26 października polscy przedsiębiorcy zaprezentują swoją ofertę na stoisku na World Medical Tourism & Global Healthcare Congress, konferencji gromadzącej firmy z ponad 90 państw. To ostatnia chwila, by się zgłosić. Projekt skierowany jest do dostawców usług zdrowotnych, turystyki medycznej i zaawansowanych technologii, niepublicznych klinik medycznych czy sektora wellness. Uczestnicy kongresu mogą się ubiegać o zwrot do 75 proc. kosztów poniesionych w związku z wyjazdem.
Organizatorzy pomagają też przy przygotowaniu stoiska, przygotowaniu materiałówreklamowych i obsłudze logistycznej wyjazdu. Kolejne imprezy będą się odbywać w Danii, Szwecji, Norwegii, Niemczech, Rosji, Wielkiej Brytanii i w Polsce. Natomiast w przypadku EU Gateway termin składania aplikacji dla przedstawicieli sektora medycznego mija 12 października 2012 r. Misje dla przedstawicieli branży odbędą się w dniach 18-22 marca 2013 r. w Seulu. Do udziału zapraszane są podmioty działające w sektorze medycznym i opieki zdrowotnej. Chodzi m.in. o firmy dostarczające technologie związane z leczeniem i rehabilitacją oraz sprzęt medyczny wykorzystywany w trakcie diagnostyki i leczenia chorób, a także oferujące rozwiązania do prowadzenia opieki medycznej na odległość. Misje w Korei to szansa na spotkanie potencjalnych kontrahentów oraz zdobycie wiedzy o koreańskim rynku.
— Z perspektywy mojej firmy, która brała udział w edycji EU Gateway Korea 2011, targi zakończyły się sukcesem. Podjęliśmy współpracę handlową z dwoma partnerami koreańskimi, którzy przeprowadzili już ocenę dostępności oferowanych przez nas produktów w swoim kraju, a także potencjalnych możliwości rozwoju sprzedaży. W obu przypadkach podjęta została decyzja o rozpoczęciu rejestracji naszych produktów w KFDA, czyli agencji wydającej zezwolenia na dopuszczenie do obrotów leków — mówi Piotr Dobies, Sales & Marketing Director Europe, Asia & Africa w firmie HTL-Strefa.