Przychody Mercatora spadły o 57 proc. r/r do 278,5 mln zł. W porównaniu z III kwartałem 2021 r. obniżyły się o 23 proc.
Skonsolidowana EBITDA wyniosła 5,3 mln zł, o 400 mln zł mniej niż rok wcześniej. W III kwartale 2021 EBITDA sięgnęła 58 mln zł.
Skonsolidowana strata netto sięgnęła 7,7 mln zł, wobec 348,6 mln zł zysku netto w IV kw. 2020 r. oraz 39,5 mln zł zysku netto w III kw. 2021 r.
Na dzień 31 grudnia 2021 r. Grupa Emitenta dysponowała ok. 530,7 mln zł gotówki netto oraz innych aktywów finansowych (jednostki uczestnictwa funduszy inwestycyjnych).
- Obserwowane już od pierwszego kwartału 2021 roku spadki cen rękawic i wzrosty ich rynkowej dostępności trwały nadal w czwartym kwartale. Kolejne fale koronawirusa i wprowadzane w wielu krajach obostrzenia nie wpłynęły jednak pozytywnie na sytuację producentów i dystrybutorów rękawic jednorazowych. Jednocześnie druga połowa 2020 roku oznaczała rekordowo wysokie ceny rękawic, co przełożyło się na efekt bardzo wysokiej bazy porównawczej rok do roku, chociaż negatywne tendencje zaobserwowaliśmy również w ujęciu kwartał do kwartału. Mamy nadzieję, że w bieżącym roku rynek rękawic znajdzie już równowagę, która pozwoli nam na ustabilizowanie i wzrost generowanych rezultatów – komentuje Michał Romański, CFO Mercatora.