Dostęp do nowego produktu Mety Platforms będzie miał każdy klient korzystający z usług chmurowych Microsoftu oraz innych dużych firm, takich jak Amazon czy Oracle. Darmowy dostęp ma przyciągnąć do Llamy 2 większą liczbę użytkowników i w rezultacie pozwolić na szybszą identyfikację błędów i naniesienie ewentualnych poprawek. Zwiększy też obecność i rozpoznawalność marki w sektorze chmurowym.
Llama 2 jest pierwszym produktem stworzonym przez założony w lutym 2023 r. nowy zespół Mety w pełni poświęcony generatywnej AI. Przygotowania do debiutu trwały wiele miesięcy - jak podaje agencja Bloomberg, pracownicy spółki oraz firmy zewnętrznej sprawdzali nowe rozwiązanie w zupełnie nowy sposób, za pomocą testów socjotechnicznych zwanych “red teaming”.
Dla firmy ciepłe przyjęcie Llamy 2 jest kluczowe z dwóch powodów. W pierwszej kolejności będzie potwierdzeniem słuszności nowej strategii, związanej ze wzmożonymi wydatkami na generatywną AI i implementowaniem jej w nowych oraz istniejących produktach. Po drugie umocni nowe partnerstwo z Microsoftem, który dzięki szeregowi produktów, takich jak Chat GPT stworzony przez spółkę zależną OpenAI, jest uważany za lidera, jeśli chodzi o sztuczną inteligencję. Kurs zarówno Mety, jak i Microsoftu w handlu przedsesyjnym pozostały bez zmian.
