Meta Platforms rzuci rękawicę Twitterowi

Mikołaj ŚmiłowskiMikołaj Śmiłowski
opublikowano: 2023-05-22 15:47

Instagram zamierza wprowadzić aplikację opartą na publikacji treści, która będzie bezpośrednim konkurentem Twittera.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Instagram, serwis internetowy służący do publikacji zdjęć, będący własnością Mety Platforms, dawnego Facebooka, rozpoczął projekt nowej aplikacji, w której użytkownicy będą mogli publikować treści w formie pisemnej. Obecnie trwa etap konsultacji potencjalnych dodatkowych funkcji z wybranymi użytkownikami. Jak wskazuje agencja Bloomberg, żaden z nich nie miał jeszcze dostępu do wersji testowej nowego produktu.

Aplikacja formalnie będzie odrębnym serwisem od Instagrama, natomiast da użytkownikom możliwość logowania się za pomocą jednego konta. Lia Haberman, wykładowczyni social marketingu na UCLA opublikowała na Twitterze opis przygotowywanej aplikacji, wysyłany wybranym testerom przez dewelopera. Wynika z niego m.in. to, że w przyszłości produkt mógłby być kompatybilny z innymi alternatywami Twittera, takimi jak Mastodon.

Instagram nie odniósł się do sprawy, natomiast szereg zagranicznych portali, m.in. moneycontrol.com, który o planach utworzenia aplikacji tekstowej połączonej z Instagramem informował już w marcu 2023 r., potwierdził doniesienia twierdząc, że wewnętrzny kod projektu to P92 i poinformował, że pierwsza publiczna wersja nowej aplikacji mogłaby się pojawić już pod koniec czerwca.

Kurs Meta Platforms zbliża się do najwyższego punktu od początku 2022 r. W ciągu pięciu ostatnich miesięcy cena akcji uległa podwojeniu.