Netflix przyciągnął chętnych do konta z reklamami

Mikołaj ŚmiłowskiMikołaj Śmiłowski
opublikowano: 2023-05-18 16:16

Właściciel serwisu VOD poinformował, że jego najtańsza subskrypcja pół roku po premierze ma 5 mln aktywnych użytkowników miesięcznie.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Oferowany tylko w Stanach Zjednoczonych plan subskrypcji, kosztujący 7 USD miesięcznie i dający użytkownikom dostęp do filmów i seriali, których odtworzenie wymaga obejrzenia reklamy, został wprowadzony w celu przyciągnięcia nowych klientów, preferujących bardziej budżetowe podejście do usługi. Spadek liczby użytkowników to jedna z większych bolączek spółki, która w 2022 r. spowodowała istotny spadek jej wyceny giełdowej.

Warto zauważyć, że liczba 5 mln podana przez Netfliksa niekoniecznie musi oznaczać aktywnych użytkowników, a raczej aktywne konta - powszechną praktyką, z którą spółka stara się walczyć, jest użytkowanie jednego konta przez wiele osób. To jednak i tak dobry wynik, zwłaszcza w świetle dotychczasowych spekulacji, jakoby spółka nie udostępniała danych dot. najtańszej subskrypcji ze względu na wyjątkowo słabe zainteresowanie.

Netflix ma obecnie 233 mln użytkowników regularnie opłacających miesięczny dostęp do platformy VOD.