Metropolitan Life już działa

Katarzyna Ostrowska
08-08-2000, 00:00

Metropolitan Life już działa

REKLAMA WSPOMOŻE: Andrzej Wołodkowicz, szef Metropolitan Life Ubezpieczenia na Życie, zapowiada, że warunki ogólne produktów towarzystwa będą bardzo czytelne dla klientów. fot. Grzegorz Kawecki

Towarzystwo życiowe Metropolitan Life rozpoczyna w Polsce sprzedaż ubezpieczeń życiowych. Dotychczas towarzystwo zainwestowało w naszym kraju 19 mln zł. Do końca roku firma planuje podniesienie kapitału.

Metropolitan Life Ubezpieczenia na Życie, należące do Metropolitan Life Insurance Company, po siedmiu miesiącach od otrzymania licencji na działalność rozpoczyna sprzedaż ubezpieczeń. Nie ma jeszcze pełnej listy dystrybutorów dla swoich produktów. Wciąż ich jednak poszukuje.

— Oprócz rozwijania własnej sieci agencyjnej będziemy współpracować z niezależnymi agentami, agencjami ubezpieczeniowymi, różnego typu stowarzyszeniami i organizacjami oraz bankami — mówi Andrzej Wołodkowicz, prezes Metropolitan Life Ubezpieczenia na Życie.

Do końca tego roku dla towarzystwa powinno już pracować 100-150 agentów. Docelowo ma być ich kilkuset. Powstaną również dwa biura regionalne na północy i południu kraju.

Grupowo i indywidualnie

Metropolitan Life przygotował dwa produkty. Grupowy program ochronny dla grup 30-50-osobowych, który będzie się charakteryzował dużą elastycznością i prostymi warunkami ogólnymi. W jego skład mają wchodzić m.in. świadczenia za pobyt w szpitalu z powodu nieszczęśliwego wypadku. Również stricte ochronnym produktem ma być pierwsze oferowane ubezpieczenie indywidualne.

— Do końca roku wprowadzimy jeszcze 2 produkty indywidualne. Zamierzamy także rozwinąć nasz plan grupowy m.in. o część inwestycyjną — tłumaczy Rafał Rybkowski, wiceprezes towarzystwa.

Do zarządzania częścią inwestycyjną towarzystwo wykorzysta prawdopodobnie firmę asset management z zewnątrz. Andrzej Wołodkowicz twierdzi, że obecnie prowadzone są rozmowy z kilkoma czołowymi firmami tego typu.

Po 5 latach zwrot

Rafał Rybkowski uważa, że towarzystwo wyjdzie na prostą po 4-5 latach. Do chwili obecnej amerykańska firma zainwestowała w Polski rynek 14 mln zł kapitału i 5 mln zł funduszu organizacyjnego. Do końca grudnia ma jednak zamiar podnieść kapitał.

— Nie wiadomo jeszcze o ile, bowiem nie wiemy, jak będzie rozwijała się sprzedaż. Z oceną poczekamy do października. MetLife nie chce jednak oszczędzać na inwestycjach w rozwój spółki w Polsce — zapewnia Andrzej Wołodkowicz.

Metropolitan Life, jeden z największych amerykańskich ubezpieczycieli, zainwestował w ciągu ostatnich pięciu lat w rozwój międzynarodowej działalności ubezpieczeniowej ponad 350 mln USD (około 1,5 mld zł).

Polskie towarzystwo w styczniu rozpocznie kampanię reklamową wspomagającą sprzedaż polis.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Ostrowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Metropolitan Life już działa