Mex Polska liczy na 11,6 mln zł z emisji

DI
05-09-2011, 15:12

Mex Polska, zarządzająca sieciami restauracji i klubów muzycznych, chce pozyskać z emisji nowych akcji ok. 11,6 mln zł netto. Zapisy na jej papiery będą przyjmowane od 22 do 26 września. Przedział cenowy akcji ustalono na 10-12,5 zł.

Oferta publiczna obejmuje 1 mln akcji serii C, co stanowi ponad 16 proc. w podwyższonym kapitale zakładowym. Do inwestorów instytucjonalnych ma trafić 800.000 akcji, a w transzy otwartej 200.000. Przedział cenowy, w jakim przyjmowane będą deklaracje nabycia w ramach book-buildingu, wynosi od 10 do 12,5 zł za akcję.

Składanie deklaracji nabycia możliwe będzie w dniach 16-20 września. 21 września Mex Polska poda cenę oraz ostateczną liczbę akcji w poszczególnych transzach. Między 22 a 26 września będą przyjmowane zapisy na akcje spółki. Dodatkowe zapisy zaplanowano na 28-29 września.

Oferującym jest Dom Maklerski IDM.

Pozyskane z emisji środki Mex chce przeznaczyć na otwarcia nowych klubów muzycznych i restauracji.

W 2011 roku spółka zamierza uruchomić dwie restauracje Browar de Brasil, trzy Pijalnie Wódki i Piwa oraz jeden klub muzyczny. W przyszłym roku planuje otworzyć co najmniej dwa kluby muzyczne, cztery Pijalnie Wódki i Piwa oraz jedną restaurację Browar de Brasil.

Prognozy firmy zakładają, że jej przychody wzrosną w 2012 roku do 61,8 mln zł z 45,4 mln zł w tym roku, a zysk netto do 7,6 mln zł z 5,1 mln zł. EBITDA ma z kolei wzrosnąć do 14,5 mln zł z 10,2 mln zł.

W 2010 roku grupa miała 29,6 mln zł przychodów i 4,3 mln zł zysku.

"Mex Polska rozwija się bardzo intensywnie, wszystkie otwierane przez nas lokale radzą sobie bardzo dobrze. W tym roku dynamika wzrostu przychodów będzie wyższa niż zysku netto ze względu na duże inwestycje poczynione w ostatnich kwartałach, które zwiększyły nasze zapotrzebowanie na finansowanie zewnętrzne, a tym samym doprowadziły do wzrostu kosztów finansowych. W 2011 r. wyraźnie wzrośnie również amortyzacja i z obu tych względów najlepszą miarą do oceny naszych wyników jest EBITDA" - poinformował cytowany w komunikacie Paweł Kowalewski, prezes Mex Polska.

Mex Polska to spółka holdingowa zarządzająca sieciami restauracji i klubów muzycznych zlokalizowanych w największych miastach Polski oraz najpopularniejszych kurortach turystycznych. Grupa jest właścicielem ogólnopolskiej sieci restauracji meksykańskich The Mexican (10 lokali) oraz restauracji brazylijskich Browar de Brasil (2 lokale), zarządza także czterema klubami muzycznymi: Opera i Desperados w Warszawie, Bedroom w Łodzi oraz Bed we Wrocławiu.

Pod koniec kwietnia 2011 r. spółka z Grupy Mex Polska uruchomiła w Krakowie pierwszy lokal w nowym, nawiązującym do czasów PRL-u koncepcie, pod nazwą Pijalnia Wódki i Piwa.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Mex Polska liczy na 11,6 mln zł z emisji