Czytasz dzięki

MF opóźni obowiązek wprowadzenia kas on-line dla fryzjerów

  • PAP
opublikowano: 06-05-2020, 15:19

W związku z epidemią koronawirusa wprowadzenie obowiązku stosowania kas on-line m.in. przez fryzjerów i kosmetyczki zostanie przesunięte z 1 stycznia 2021 r. na 1 lipca 2021 r. - poinformowało Ministerstwo Finansów w odpowiedzi na interpelację posłów Lewicy.

MF uzasadnił zmiany wprowadzeniem stanu epidemii i potrzebą wspierania podatników.

Według pisma resortu, obowiązek prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas on-line przy świadczeniu usług fryzjerskich, kosmetycznych i kosmetologicznych, budowlanych, w zakresie opieki medycznej świadczonej przez lekarzy i lekarzy dentystów, prawniczych oraz związanych z działalnością obiektów służących poprawie kondycji fizycznej (wyłącznie w zakresie wstępu) zostanie przesunięty z 1 stycznia 2021 r. na 1 lipca 2021 r.

Z kolei w wypadku świadczenia usług związanych z wyżywieniem wyłącznie świadczonych przez stacjonarne placówki gastronomiczne, w tym również sezonowo, oraz w zakresie krótkotrwałego zakwaterowania, a także sprzedaży węgla, brykietu i podobnych paliw stałych wytwarzanych z węgla, węgla brunatnego, koksu i półkoksu przeznaczonych do celów opałowych obowiązek stosowania kas online zostanie przesunięty z 1 lipca 2020 r. na 1 stycznia 2021 r.

Resort poinformował, że trwają prace nad rozporządzeniem Ministra Finansów, które przesunie terminy.

Obowiązek wprowadzenia kas on-line objął już branżę paliwową i motoryzacyjną. Zgodnie z obowiązującymi jeszcze przepisami, od 1 lipca 2020 r. kasy miały wdrażać branża hotelarska, gastronomiczna, sprzedaż węgla. W dalszej kolejności, od 1 stycznia 2021 r., kasy online mieli instalować przedsiębiorcy z branż: budowlanej, rekreacyjnej, lekarskiej i prawniczej, fryzjerskiej, usług kosmetycznych, kosmetologicznych.

Kasy on-line to nowego typu urządzenia, które komunikują się przez internet z Centralnym Repozytorium Kas. Dane o sprzedaży trafiają z nich na bieżąco na serwery Ministerstwa Finansów. Kasy te mogą być fiskalizowane automatycznie, a także mogą być w pewnym zakresie programowane zdalnie, zgodnie z potrzebami CRK. Kasy starszego typu, czyli kasy z elektronicznym lub papierowym zapisem kopii, takich możliwości nie mają. Wprowadzenie kas on-line ma służyć minimalizacji szarej strefy.

fot. WR
Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane