Microsoft i Apple mają największe marże na tabletach

Marek DruśMarek Druś
opublikowano: 2012-11-06 09:28

…twierdzą eksperci firmy IHS po obliczeniu różnicy między wartością części i pracy a ceną sprzedaży urządzeń oferowanych przez największych amerykańskich producentów.

Pierwszy własny tablet Microsoftu, Surface, kosztuje w częściach i włożonej pracy 267 USD, ustalił IHS. Jego cena rynkowa to 499 USD, co oznacza ok. 46 proc. marżę.  
Oferowany przez Apple iPad trzeciej generacji, wyposażony w Wi-Fi, 32 GB pamięci i 9,7-calowy ekran, kosztuje w częściach i pracy 333 USD, a sprzedawany jest po 599 USD. Marża wynosi zatem 44 proc. Koszt modelu z 16 GB pamięci to 316 USD, a cena 499 USD, co oznacza 37 proc. marżę.

Tablet; fot. Bloomberg
Tablet; fot. Bloomberg
None
None

Wstępna analiza iPada czwartej generacji, który pojawił się na rynku w ostatni piątek, wskazuje, że jego zrobienie kosztuje 305 USD w przypadku modelu wyposażonego tylko w Wi-Fi i 32 GB pamięci, co daje 49 proc. marżę. Koszt modelu z 16 GB pamięci to 295 USD, a cena rynkowa 499 USD.

Wśród mniejszych tabletów, iPad Mini, którego można kupować od piątku, kosztuje w produkcji 198 USD, a jego cena detaliczna to 329 USD, co daje 40 proc. marży.
Nexus 7, tablet oferowany przez Google, kosztuje w częściach i pracy 159 USD za 8 GB model, a sprzedawany jest po 199 USD. Daje to tylko 20 proc. marżę. W przypadku modelu o 16 GB pamięci, koszt rośnie do 167 USD, a cena sprzedaży do 249 USD, co daje 33 proc. marżę.

IHS oszacował, że Amazon.com wydaje 174 USD aby wyprodukować tablet Kindle Fire HD z 16 GB pamięci. Sprzedaje go natomiast po 199 USD, co daje 13 proc. marży. Zdecydowanie gorzej jest w przypadku pierwszego tabletu Kindle Fire. Od początku przynosił on straty, bo jego produkcja kosztowała Amazon ok. 202 USD za sztukę, a sprzedawano go po 199 USD.