Mięsny zakup Highlander Partners

Fundusz wszedł do QFG, producenta kotletów i marynowanych skrzydełek, który wkrótce uruchomi trzeci zakład.

Fundusz Highlander Partners (HP) rozpoczął nowy rok z przytupem. W styczniu zdążył ogłosić trzy transakcje. Ta najświeższa to inwestycja w 60 proc. udziałów QFG, producenta przetworów mięsnych z półki convenience, czyli tzw. wygodnej żywności. W dwóch zakładach — w Białobrzegach k. Radomia i Pionkach, firma produkuje m.in. steki, panierowane kotlety, filety i skrzydełka z kurczaka, które trafiają później do kanału HoReCa (hotele, restauracje, catering).

ODLICZ DO TRZECH
ODLICZ DO TRZECH
3 - tyle polskich spółek znajduje się obecnie w portfelu funduszu Highlander Partners. Poza QFG są to: Grupa Akomex/ Druk-Pak (produkcja opakowań) oraz ProService (usługi dla sektora finansowego).
Borys Skrzyński

— W czerwcu ruszy nasz trzeci zakład. Warta 80 mln zł inwestycja pozwoli nam trzykrotnie zwiększyć moce produkcyjne i zwiększyć eksport. Obecnie największych odbiorców mamy w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Hiszpanii i Francji. Niedawno pojawiliśmy się też w krajach skandynawskich i Włoszech — mówi Jarosław Krzyżanowski, współzałożyciel i prezes QFG. Wiadomo, że nadal będzie zarządzał spółką. QFG jest pierwszą spożywczą inwestycją HP w Polsce. W jego amerykańskim portfelu znajduje się Bevolution Group — dostawca napojów dla gastronomii. Kwoty krajowej transakcji nie ujawniono. Poza bezpośrednim zakupem udziałów fundusz dokapitalizował QFG kilkudziesięcioma milionami złotych.

— Pieniądze przeznaczymy na rozbudowę i zwiększenie mocy produkcyjnych. Nie wykluczamy dalszego dokapitalizowania spółki — dodaje Maciej Rybicki, partner operacyjny HP. QFG zamknęło ubiegły rok z około 200 mln zł przychodów (wobec 117 mln zł rok wcześniej) i 20 mln zł EBITDA. Większość, bo 80 proc. produkcji spółki, trafia na eksport. — Plan na kolejne lata to zwiększenie obecności na rynku krajowym. Cała sprzedaż może rosnąć w tempie dwucyfrowym przy 1-3-procentowym wzroście segmentu tego typu dań gotowych w Europie — uważa Maciej Rybicki.

Jarosław Krzyżanowski zakłada 30-procentowy wzrost przychodów w tym roku. — Branża spożywcza to atrakcyjny segment. Dzięki zwiększającej się populacji rośnie organicznie. Wraz ze wzrostem zamożności zwiększa się popyt na produkty określane mianem żywności wygodnej, którą produkuje QFG — opowiada Maciej Rybicki. Nie chce ujawnić, czy fundusz negocjuje kolejne przejęcia w tej branży. Partner operacyjny HP pracował wcześniej w spożywczych koncernach — Refresco Gerber, Cargillu i Royal Unibrew. — Zainteresowanie branżą jest więc dla mnie czymś naturalnym — ucina pytania.

Maciej Rybicki zaznacza, że fundusz rozgląda się za kolejnymi inwestycjami. Wartość już zrealizowanych sięga 1 mld USD, z czego 900 mln USD przypada na USA, a 100 mln USD na Europę Środkową. Tylko w styczniu Highlander Partners zakończyli tu aż dwie inwestycje — w ZREW Transformatory i Medi-system.

— Idealny partner dla nas to spółka średniej wielkości o przychodach od kilkudziesięciu do kilkuset milionów złotych w szeroko pojętym przemyśle produkcyjnym i usługach — mówi Maciej Rybicki.

 

 

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michalina Szczepańska

Polecane