W Polsce zaledwie 24 proc. marketerów zna działanie technologii programmatic, a to najszybciej rozwijający się trend w e-branży. Według specjalistów z Bluerank jest to nisza z trzycyfrową dynamiką rozwoju w Polsce. Technologia pozwala na dynamiczną optymalizacjękreacji reklamowych, jest doceniana przez dużą oszczędność czasu, lepszą optymalizację i dokładniejsze targetowanie. Obecnie najlepiej rozwiniętym rynkiem programmatic są Stany Zjednoczone, gdzie już ponad 70 proc. firm wdrożyło tego typu rozwiązanie. W Europie udział reklam display w modelu programmatic jest wciąż niewielki — w 2013 r. wyniósł średnio 21 proc. Według badania IAB Polska, w tej technologii kupuje 89 proc. respondentów, co dużo mówi o potencjale tego rozwiązania.
Google nazywa ten nowy trend w zachowaniu mikromomentami. Programmatic pomaga wstrzelić się we właściwą chwilę. Łącząc poszczególne elementy układanki, można wychwycić intencje zakupowe klienta i skierować do niego odpowiedni komunikat.