Pomoc banku to zarówno odroczenia w spłacie rat kredytów, jak i zwolnienia z opłat. Jednocześnie wraz z Fundacją Santander uruchomił zbiórkę pieniędzy na zakup sprzętu do usuwania skutków powodzi, przekazał na ten cel 1 mln zł.
Działa też całodobowa infolinia dla klientów Santander Bank Polska poszkodowanych w powodzi. W każdej chwili mogą porozmawiać z doradcami w oddziałach lub pod numerem telefonu 1 9999 (opłata zgodna z taryfą operatora).
Odroczenia spłat i inne rozwiązania
Od 3 października klienci indywidualni mogą też korzystać z odroczenia raty kapitałowo- -odsetkowej albo kapitałowej do trzech miesięcy dla kredytów hipotecznych i gotówkowych. Bank nie pobiera opłaty za aneks, a okres kredytowania zostanie wydłużony o czas odroczenia. W tym okresie odsetki naliczane są zgodnie z umową kredytową. Rozwiązanie będzie dostępne w uproszczonym procesie u doradców na infolinii.
Z odroczenia spłaty rat mogą skorzystać klienci, których kredyty hipoteczne lub gotówkowe zostały udzielone do 16.09.2024 r., a ewentualne przeterminowanie spłat nie przekracza 30 dni. Oferta kierowana jest do klientów, których dotknęły skutki powodzi.
Od 7 października będą obowiązywały także dodatkowe rozwiązania dla mikro- i małych firm (sme): odroczenie płatności rat kapitałowych albo kapitałowo-odsetkowych do trzech miesięcy, brak opłaty za aneks, możliwość składania wniosków w oddziale u doradcy firm i w uproszczonym procesie.
Z kolei średnie firmy (korporacje) mogą skorzystać z: odroczenia płatności rat kapitałowych albo kapitałowo-odsetkowych do trzech miesięcy i odnowienia kredytów obrotowych do trzech miesięcy. W okresie odroczenia odsetki od kredytu będą naliczane zgodnie z umową kredytową. Bank nie pobiera opłat za aneks.
Klienci firmowi mogą korzystać z niestandardowych form pomocy indywidualnie dopasowanych do konkretnej sytuacji i potrzeb. Doradcy firmowi przyjmują w oddziałach indywidualne wnioski klientów, które wykraczające poza zdefiniowaną pomoc moratoryjną.
Klienci Santander Leasing, którzy ucierpieli podczas powodzi mogą bezpłatne i samodzielnie zmienić harmonogram umowy – to element standardowej oferty. W portalu klienta eBOK24 spółka udostępnia im kilka opcji do wyboru m.in. zawieszenie spłaty kapitału do sześciu miesięcy z możliwością wydłużenia umowy lub bez, przesunięcie terminu płatności bieżących rat. Dla klientów bezpośrednio dotkniętych powodzią Santander Leasing odstępuje od pobierania opłaty za zmiany harmonogramu, odroczenia płatności lub wydłużenia umowy oraz nie pobierze opłaty za rozwiązanie umowy na skutek szkody całkowitej finansowanego przedmiotu.
Santander Factoring oferuje swoim klientom odroczenie płatności rat kapitałowych albo kapitałowo-odsetkowych do trzech miesięcy. Nie pobierze za tę zmianę opłaty, a wnioski można składać u doradców. Wnioski o rozwiązania pomocowe będzie można składać do 31.12.2024.
Zbiórka i wolontariat
Santander Bank Polska zaangażował się też w pomoc charytatywną, by pomóc potrzebującym. Fundacja Santander Bank Polska uruchomiła zbiórkę, a bank przekazał na ten cel kwotę 1 mln zł. Pieniądze trafią do Polskiego Czerwonego Krzyża z przeznaczeniem na zakup sprzętu niezbędnego do usuwania skutków powodzi.
Pracownicy banku jako wolontariusze pomagają w terenie w usuwaniu skutków powodzi. Zorganizowali m.in. transport darów, osuszaczy, agregatów prądotwórczych, środków czystości z wykorzystaniem aut z firmowej floty do prywatnych domów oraz jednostek samorządowych. Ponadto przygotowali pakiety higieniczne, które trafiły do rodzin na zalanych terenach.
Tak Santander Bank Polska rozumie swoją misję pomagania.