Na wsparcie prac badawczo- -rozwojowych w przemyśle motoryzacyjnym Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) przeznaczy aż 300 mln zł.
— Programy sektorowe są ciekawą alternatywą dla konkursu dotacyjnego „Szybka ścieżka”. W ostatnim naborze InnoMoto spośród 87 wniosków NCBR wybrało do dofinansowania aż 50 projektów. Co więcej, blisko 60 proc. wnioskodawców stanowiły przedsiębiorstwa z sektora MSP — podkreśla Bogusława Mazurek, dyrektor w dziale doradztwa biznesowego i zarządzania innowacjami Crido Taxand.
Na granty mają szansę projekty obejmujące badania przemysłowe i prace rozwojowe lub wyłącznie prace rozwojowe wpisujące się w zakres agendy badawczej InnoMoto.
— Rezultatem projektów powinny być innowacje produktowe lub procesowe co najmniej na poziomie krajowym. Ponadto zespoły badawcze wnioskodawców muszą zapewnić prawidłowe wykonanie prac B+R — tłumaczy Bogusława Mazurek.
Konkurs przeznaczony jest dla firm lub ich konsorcjów realizujących projekty B+R poza województwem mazowieckim. Warto podkreślić, że wysokość kosztów kwalifikowanych prac przedwdrożeniowych nie może przekroczyć 20 proc. wartości przedsięwzięcia. © Ⓟ
11.05 Od tego dnia firmy z sektora motoryzacyjnego będą mogły ubiegać się o granty z programu InnoMoto. Nabór zakończy się 10 lipca.
WIĘCEJ INFORMACJI
www.ncbr.gov.pl