Największe znaczenie dla generacji Y mają ochrona środowiska, globalne ocieplenie, poprawa jakości życia i walka z biedą — wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie MSLGroup w 17 krajach. Wielu przedsiębiorców z Europy Zachodniej, szczególnie z Francji, dostrzegło tę tendencję, wprowadzając w życie działania, jakich oczekuje najmłodsze pokolenie, gdyż to ono wkrótce będzie dominowało na rynku pracy.

— Wymagania młodych ludzi wobec działań firm i dostarczanych przez nie produktów są bardzo konkretne. Ten trend konsumencki sprawia, że dostawcy dóbr i usług przykładają coraz większą wagę do ochrony środowiska, ekologicznych rozwiązań, ale również do etyki biznesu — wyjaśnia Maciej Witucki, prezes Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej (CCIFP). Młodzi ludzie coraz częściej oczekują m.in. tego, że kupowane przez nich mieszkania i domy powstaną z poszanowaniem środowiska.
To jeden z powodów, dla których Krajowa Agencja Poszanowania Energii wraz z firmą Saint-Gobain ogłosiły dwa lata temu konkurs „Zbuduj z nami komfortowy dom”. Był skierowany do właścicieli działek budowlanych, którzy planowali postawić na nich nieruchomości i byli otwarci na rozwiązania ograniczające zużycie energii. Nagrodą główną były materiały do wykończenia domu w standardzie Multi-Comfort firmy Saint-Gobain.
Zwycięzcy mogli liczyć również na przygotowanieprojektu architektonicznego budynku, pomoc w uzyskaniu dofinansowania z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) i doradztwo podczas budowy.
— Wspieramy projekty i rozwiązania, których celem jest ochrona środowiska czy poprawa jakości życia. Sukces tych przedsięwzięć jest możliwy dzięki rosnącej świadomości społecznej na temat korzyści i możliwości wynikających z budownictwa niskoenergetycznego — mówi Franćois-Xavier Moser, prezes Saint-Gobain w Polsce, Rumunii i Bułgarii. Z kolei francuskie przedsiębiorstwo EDF rozpoczęło współpracę z lokalnymi władzami przy polskich projektach e-mobilności.
— W Zielonej Górze uczestniczymy w specjalnej grupie roboczej pod przewodnictwem władz miasta, której prace koncentrują się na projekcie sieci elektrycznych autobusów. Chodzi o wymianę całej floty autobusowej złożonej z około 80 pojazdów. Z kolei w Krakowie, Gdańsku i Gdyni wesprzemy doradczo władze miejskie i ich przedsięwzięcia,m.in. przy koncepcji planu zrównoważonej komunikacji miejskiej z wykorzystaniem pojazdów elektrycznych — mówi Thierry Doucerain, prezes EDF Polska.
Działania firm związane ze zmianami klimatycznymi i społecznymi, a także coraz większym znaczeniem pokolenia Millenialsów, będą jednym z tematów Spotkań Warszawskich 2015, które odbędą się 21 listopada na Zamku Królewskim w Warszawie. Uczestnicy dorocznych debat organizowanych przez Francusko- -Polską Izbę Gospodarczą tym razem będą się starali znaleźć odpowiedź na pytanie: Czy warto być green? [AGO]