Miniony rok generalnie był dobry

Jacek Szwajcowski
opublikowano: 08-01-2009, 00:00

Jacek Szwajcowski

Pod koniec roku 2008 prawie wszystkie branże polskiej gospodarki odczuły skutki globalnego kryzysu. Farmaceutyka należy jednak do tych gałęzi, które są odporne na wahania koniunktury. Miniony rok był dla branży generalnie dobry. Wzrost sprzedaży leków szacuje się na 4-5 proc., a jego całkowitą wartość — w cenach aptecznych — na około 23 mld zł.

Presja konkurencji sprawia, że coraz więcej aptek widzi potrzebę profesjonalnego zarządzania wizerunkiem oraz działalnością marketingową. Coraz bardziej popularne stają się programy lojalnościowe, w których uczestniczy około 30 proc. aptek. Największy jest program "Dbam o zdrowie", skupiający blisko 1800 placówek. Na jego sukces wpływa także uruchomienie portalu www.doz.pl, który po niespełna roku od powstania, odwiedza milion użytkowników miesięcznie. Nie tylko daje możliwość zakupu tanich leków, ale jest źródłem rzetelnej wiedzy o lekach, zawiera encyklopedię zdrowia i katalog lekarzy. Każdy pacjent ma możliwość zadania pytania online dyżurującym farmaceutom i lekarzom, a internetowa apteka funkcjonuje na podstawie sieci placówek "Dbam o zdrowie", co daje gwarancje dostępności leków.

W minionym roku branża farmaceutyczna w Polsce zrobiła także pierwszy krok w kierunku DTP (Direct to Pharmacy), czyli modelu sprzedaży leków przez producentów wprost do aptek, z pominięciem hurtowni. Jak w wielu innych biznesowych inicjatywach, także w nowoczesnej dystrybucji bezpośredniej jesteśmy rynkowymi pionierami.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Jacek Szwajcowski

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Miniony rok generalnie był dobry