Czytasz dzięki

Młode spółki z szansą na wdrożenia rynkowe

opublikowano: 26-10-2020, 22:00

Oprogramowanie do analizy zdjęć mikroskopowych, aplikacja do windykacji należności — to niektóre pomysły, jakie doceniono w ramach KPT ScaleUP.

20 start-upów wzięło udział w 4. edycji małopolskiego programu akceleracyjnego. W ramach KPT ScaleUP młodzi przedsiębiorcy doskonalili pod okiem specjalistów swoje produkty i usługi z takich dziedzin, jak automatyzacja, robotyzacja, przemysłowy internet rzeczy i sztuczna inteligencja. Stawką w konkursie było dofinansowanie w wysokości 200 tys. zł, a także pakiet szkoleń, warsztatów i usług mentoringowych. Program ScaleUP, prowadzony od kilku lat przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), wspiera innowacyjne spółki. Jednym z jego operatorów jest Krakowski Park Technologiczny (KPT).

— Start-upy, które wzięły udział w 4. edycji KPT ScaleUP, mogą pochwalić się rozwiązaniami, które odpowiadają na potrzeby odbiorców technologii przemysłu 4.0. Pomimo pandemii przeprowadziliśmy największy do tej pory program akceleracyjny, w którym uczestniczyło 20 start-upów. To pokazuje, jak zdeterminowani do rozwoju swoich firm są wspierani przez nas młodzi przedsiębiorcy — mówi Angelika Popławska, kierownik projektu KPT ScaleUP z Krakowskiego Parku Technologicznego.

Przez sześć miesięcy start- -upowcy współpracowali z takimigigantami m.in. jak Grupa Tauron, Azoty, Lafarge Polska, JMP Flowers, Astor, Warbud i Velvet Care. W pracę z młodymi przedsiębiorcami zaangażowało się aż 84 ekspertów ze wspomnianych firm.

— Na przykładzie KPT ScaleUP widać wyraźnie, że start-upowcy podchodzą poważnie do biznesu. Są otwarci na rozmowy ze specjalistami i z wnikliwością przyjmują ich uwagi — ocenia Paweł Chaber, ekspert w departamencie analiz i strategii PARP.

Udoskonalone produkty i usługi są przeznaczone dla różnych gałęzi przemysłu. Wśród nich znalazły się m.in. oprogramowanie i algorytmy do analizy zdjęć mikroskopowych, modułowe rozwiązanie do wdrożenia maszyny pakującej i aplikacja do płatności.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Zawiślińska

Polecane