Młodzież szkolna nie ogląda reklam

Małgorzata Zgutka
opublikowano: 2000-12-06 00:00

Młodzież szkolna nie ogląda reklam

Badanie preferencji i zwyczajów młodzieży w wieku 13-14 lat przeprowadzone przez dom mediowy Starcom wykazało, że grupa ta ma rzadki i powierzchowny kontakt z Internetem. Testowana grupa w całości pochodziła z obszarów miejskich, mimo tego ponad 20 proc. badanych w ogóle nie zetknęło się z Internetem. Najpopularniejszymi stronami internetowymi w badanej grupie okazały się portale Onet i Wirtualna Polska. Popularnością cieszą się również strony stacji RMF FM i magazynu Bravo. Przeglądający strony nie angażują się w wykonywaną czynność bez reszty. Podczas korzystania z Internetu często słuchają muzyki, radia i jedzą.

Większość wolnego czasu młodzi ludzie spędzają na oglądaniu telewizji, słuchaniu muzyki oraz spotkaniach z przyjaciółmi. Telewizję najczęściej oglądają samotnie. Pozytywnie wpływa to na kontakt z tym medium, uwaga młodzieży nie jest rozpraszana. Nie poświęcają oni jednak uwagi reklamom. Zwykle podczas bloków reklamowych przełączają telewizor na inny kanał. MAZ