Mniejsza sprzedaż autobusów w kraju

PJ
18-11-2005, 00:00

W ciągu dziewięciu miesięcy 2005 r. sprzedano w Polsce 627 nowych autobusów — wynika z danych firmy JMK. To o 14,23 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

— To efekt przesunięcia na koniec roku dostaw autobusów dla resortu edukacji. Kolejną przyczyną jest pogłębiający się spadek sprzedaży w segmencie pojazdów międzymiastowych — tłumaczy Aleksander Kierecki, szef firmy JMK Analizy Rynku Autobusów.

Jego zdaniem, na koniec roku rynek powinien ukształtować się na podobnym poziomie jak w 2004 r. Wówczas sprzedano 1083 autobusów.

Po dziewięciu miesiącach na pierwszą pozycję krajowej sprzedaży powrócił Autosan z Grupy Zasada. Krajowy producent sprzedał 138 sztuk. To jednak wynik o 36,99 proc. gorszy niż przed rokiem. Na drugim miejscu znalazł się Solbus. Firma z Solca Kujawskiego sprzedała 114 pojazdów, więcej o 40,74 proc.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PJ

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Mniejsza sprzedaż autobusów w kraju