Mniejszy budżet
Według opracowanych przez Ministerstwo Finansów „Założeń do projektu budżetu państwa na 2001 r.”, nakłady na turystykę w 2001 r. wyniosą 39,4 mln zł. W 2000 r. była to kwota 51,5 mln zł.
— Ostatnie zmiany w zarządzaniu tyrystyką w Polsce i powołanie Polskiej Organizacji Turystycznej nakierowane były na optymalizację działań promocyjnych i pozyskanie na nie dodatkowych środków z samorządów gminnych i wojewódzkich oraz z przedsiębiorstw świadczących usługi turystom. Aby samorządy lokalne podjęły decyzje o współfinansowaniu promocji turystyki na rynkach zagranicznych oraz o finansowaniu systemu informacji turystycznej, konieczne jest pokazanie intencji finansowania programu promocji z budżetu państwa, przynajmniej na poziomie lat ubiegłych — uważa Krzysztof Łopaciński, dyrektor Instytutu Turystyki.
W przypadku Polskiej Organizacji Turystycznej spadek nakładów o 25 proc. w pierwszym roku działalności oznacza konieczność ograniczenia wielu działań promocyjnych, a nawet likwidację od 2 do 4 zagranicznych ośrodków Polskiej Organizacji Turystycznej.
Karolina Guzińska