LIDER PODLASKI — MODESTE
Historia białostockiej firmy Modeste sięga 2008 r., kiedy jej przyszły właściciel zgłosił się z pomysłem na biznes do Fundacji Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości (AIP). — W ramach preinkubacji AIP rozpoczęliśmy handel produktami mody męskiej. Sprzedaż prowadziliśmy w najpopularniejszym polskim serwisie aukcyjnym — opowiada Kacper Konopko, właściciel firmy Modeste. W sierpniu 2011r. firma Modeste odłączyła się od AIP i zaczęła samodzielny biznes.
Właściciele postawili na dywersyfikację działalności, chcąc zapewnić sobie dochód z wielu różnych źródeł. Obecnie firma zajmuje się usługami, produkcją oraz handlem modą męską, damską i produktami z działu home&living.
— Prowadzimy sprzedaż detaliczną, hurtową, prowadzimy agencję eksportową, produkujemy własne marki (Felice i Solier), oferujemy doradztwoprawne dla spółek prawa handlowego, mamy też sklepy stacjonarne z obuwiem i akcesoriami i rozpoczynamy budowę sieci franczyzowej — wylicza Kacper Konopko. Przez kilka lat działalności biznesowej właściciel Modeste natknął się na pewne trudności.
— Przy szybkim rozwoju i braku inwestora z zewnątrz dużym wyzwaniem jest kontrola przepływów finansowych i dbanie, by nie powstały zatory płatnicze. Problemem naszej branży jest to, że bardzo trudno znaleźć odpowiednie osoby do szycia na maszynach. Staramy się jednak nie narzekać i wszelkie niepowodzenia, trudności i problemy traktować jako naukę na przyszłość — podkreśla Kacper Konopko.
Właściciel Modeste planuje budowę dużej sieci franczyzowej Returns.pl w całym kraju, wzmocnienie rozpoznawalności marek własnych Felice i Solier, zwiększenie zasięgu produkcji i budowę fabryki toreb, torebek, akcesoriów i bagażu Koga, powiększenie bazy klientów międzynarodowych Merlitz.eu, budowę stacjonarnych hurtowni w Europie Środkowej i Wschodniej.
— Jak każda spółka marzymy o wejściu na Giełdę Papierów Wartościowych. Przed nami jeszcze bardzo długa droga, ale kto wie, może za jakiś czas… — mówi Kacper Konopko.